כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סאגת רמות • ועכשיו - מלחמות מבית

אחרי הפשרה, עסקני רמות מוצאים זמן למריבות פנימיות • ועד הורי ביה"ס לעירייה: "מתנערים מהעתירה החדשה; שי הורויץ אינו מייצג אותנו" • הורוויץ, מצידו, לא משיב אש

הפשרה. רבני השכונה חותמים עם ברקת
הפשרה. רבני השכונה חותמים עם ברקת



האם סוף-סוף נאמרה המילה האחרונה בפרשת בית-ספר המריבה בשכונת רמות הירושלמית?

שבועות אחדים לאחר הפשרה, שקיבלה את אישורם של רבני השכונה וברכתו של הגרי"ש אלישיב, לפיה, הקראוונים של בית-הספר החרדי 'תבונות יעקב' יוכרו על-ידי עיריית ירושלים - בימים האחרונים הוגשה עתירה נוספת לבית-המשפט.

"ההסדר שהושג לוקה החסר ואינו מבוצע עד תום", טוענים תושבים מהשכונה העומדים מאחורי העתירה. הם ממשיכים לבכות על ההחלטה העקרונית של העירייה להעניק את 'מבנה המריבה' לטובת בית-הספר 'רפפורט', למרות שהעברת המבנה לבית-הספר החרדי נחשב למהלך חסר-סיכוי.

מסתבר, כי העתירה הוגשה למורת רוחם של מנהלי 'תבונות יעקב' ועסקני השכונה. ל'בחדרי חרדים', אומר אחד מעסקני השכונה: "השקט שהושג לא מצא חן בעיני כמה יחידים בשכונה, שהחליטו לעתור שוב לבית המשפט נגד העירייה, בניגוד לדעת הרבנים ונציגי הוועד".

לטענת העסקנים, העתירה החדשה כמעט והבעירה מחדש את המשבר שכבר הספיק לשקוע. "לאיש מאיתנו לא היה חסר סיבוב נוסף שקרוב לוודאי ינחיל כישלון נוסף לתושבים ולתלמידות, ולכן הורינו חד משמעית לעותרים, שפעלו על דעת עצמם, להרפות מהמהלך ולבטל את העתירה החדשה".

משלא התקבלה דרישתם ולאור העובדה שהמשך הליך משפטי מיותר מסכן את המשך ההסדר שהושג בעמל רב ע"י רבני השכונה, נציגי העירייה ולשכת ראש העיר ניר ברקת, הוציא הבוקר ועד הורי ביה"ס מכתב חריף במיוחד נגד העותרים.

במכתב, עליו חתומים חברי ועד ההורים בשמם המלא ובחתימות-ידם, הם מתנערים מהעתירה החדשה ומצהירים כי: "העתירה שהוגשה בענין ביה"ס תבונת יעקב נגד העירייה אינה על דעתנו ואין לנו שום קשר לענין זה".

"כמו"כ הננו מצהירים שהרב ישעי' הורויץ אינו מייצג את דעתנו ואינו קשור בשום צורה ואופן לועד הורי ביה"ס ואינו מוסמך לפעול בשמנו".

"בנוסף לכך, כל הפעולות מול ועדת ערר וכדו' שמבוצעות ע"י מאן דהו, הינן בניגוד לדעתנו".

"בניגוד לדעתנו". מכתבם של ההורים לעירייה צילום: "בניגוד לדעתנו". מכתבם של ההורים לעירייה
"בניגוד לדעתנו". מכתבם של ההורים לעירייה


"העירייה שיקרה במצח נחושה"

בתגובה, אומר שי הורוויץ ל'בחדרי חרדים': "בסך-הכל מדובר בבקשה לבית המשפט שהעירייה תקיים את החלטתה לאכלס בין 10 ל-12 כיתות במבנה כל עוד אין פיתרון אחר.

"נכון להיום, מאות תלמידות לומדות בבתי-כנסת, קראוונים ועוד. דבר נוסף התברר בשבועות האחרונים: נציגי עיריית ירושלים שיקרו במצח נחושה בבית המשפט ביחס למספר הכיתות במבנה. תוכנית הבניין שהתגלגלה לידי העותרים והוגשה לבית המשפט מצביעה על מבנה שאמור לאכלס למעלה מ-800 תלמידות".

"מתברר גם שהעירייה העניקה רשות שימוש שלא כדין במבנים אחרים ברמות עבור בתי ספר פרטיים
מהזרם הדתי-לאומי, שאף הם מאוכסלים בתלמידים מחוץ לשכונה".

הורוויץ מסרב להתייחס לנושא התנערות ועד ההורים מפעולותיו.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}