כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"שבת?", התריסה השוטרת. "זה לא מעניין אותי"

בחורים שהגיעו בדקה ה-90 לקבלת שבת בכותל, החנו רכבם במקום לא-חוקי • "אסור לנו להזיז את הרכב", הסבירו לשוטרת שכתבה דו"ח • המשטרה: "סכנה בטחונית"

הכותל המערבי
הכותל המערבי



בערב שבת האחרון, דקות ספורות טרם שקיעת החמה, עשו שני בחורי ישיבה את הדרך ברכב פרטי לכיוון הכותל המערבי. הם באו להתפלל את תפילת ליל שבת מול שריד בית מקדשנו.

לדאבונם, הבחינו הבחורים כי הכבישים המובילים לכותל עמוסים, והם מצויים בסכנת חילול השבת.

לאחר ניסיונות אינספור של הבחורים למצוא מקום חניה באזור שער האשפות, החנו הבחורים את רכבם ברחבת החניה, המיועדת לתחבורה ציבורית, בחניון הצמוד ל 'כיכר גורן' הסמוך לכותל.

השבת כבר נכנסה - וקהל רב פקד את הכותל. זה לא הפריע לאהובה קסלסי, שוטרת 'משטרת ירושלים', לדרוש מבחורי-הישיבה להזיז את רכבם מהחניון, למרות שהדבר כרוך בחילול שבת.

אחד הבחורים, שמוליק חנניה, הסביר לה בנועם כי הינם בני תורה, שומרי שבת, והם אינם יכולים לחלל את השבת ולהזיז את הרכב.

השוטרת לא התרצתה - ואמרה שוב ושוב נחרצות: "תזיזו את הרכב מיידית. לא מעניין אותי כלום".

הבחורים מיהרו לקרוא למפקד התחנה. זה האחרון התנדב להסביר לשוטרת קסלסי כי הבחורים אינם יכולים לנהוג ברכבם בשבת. התוצאה: הרכב נשאר במקומו עד צאת השבת.

לאחר צאת השבת, כשניגשו הבחורים לרכבם החונה, הם גילו על השמשה הפתעה - דו"ח תנועה וזימון לבית המשפט.

אביו של אחד הבחורים חייג אמש למספרו האישי של מפקד נקודת הכותל, התנצל, והסביר כי לא הייתה בכוונת הבחורים לחנות במקום אסור. האב ביקש לבטל את הדו"ח. אך מפקד הכותל סירב להיענות לבקשתו.

שבים ומתריעים


ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "השניים הגיעו אחרי כניסת השבת לכיכר גורן וביקשו לחנות במקום אסור במפרץ חניה של תחבורה ציבורית המהווה סכנה בטיחותית ואף ביטחונית.

"שוטרת שהבחינה בכך, ביקשה מהם לעזוב את המקום והורתה להם לחנות במקום אחר. הבחורים סירבו. השוטרת נתנה לבחורי הישיבות דו"ח וזימון לבית משפט".

בהזדמנות זו, עלינו לשוב ולהתריע מפני נסיעה ברגע האחרון תוך נטילת סיכון לחילול שבת. הדבר אינו נותן גיבוי לשוטרת לא להתחשב בשמירת השבת, אולם אם הבחורים היו יוצאים מוקדם יותר, קרוב לוודאי שהייתה נמנעת מהם עוגמת-הנפש.

הסיפור נחשף על-ידי הכתב בני הראל, ברדיו 'קול חי'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}