כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גם בריטניה מודה: ה'מחיצות' עוזרות בלימודים

המתקפה החלה - והפעם בגין כוונת משרד החינוך להעניק מלגת לימודים לסטודנטים הלומדים בהפרדה • מחקרים מוכיחים: לימוד בהפרדה מביא להישגים גבוהים יותר בלימודים

לומדות בהפרדה. תלמידות סמינר
לומדות בהפרדה. תלמידות סמינר



התקשורת החילונית זועמת, כצפוי, על המיזם החדש של משרד החינוך, לפיו סטודנטים חרדים שילמדו במוסד אקדמי עם הפרדה מלאה בשעות הלימודים, יזכו למלגת לימודים של עד 33% משכר הלימוד, במטרה להגדיל את מספרם של הסטודנטים החרדים.

עידוד חרדים לצאת ללמוד: מלגות ללומדים בהפרדה

מתברר, כי הלימוד בהפרדה מביא להישגים גבוהים יותר בלימודים, בלי קשר לאורח חיים זה או אחר.

מחקר בבריטניה קובע, כי תלמידות מצליחות יותר בלימודיהן כשהן לומדות בבתי ספר לתלמידות בלבד. מסקנת המחקר, חד משמעית: התלמידות שלמדו בבתי ספר לבנות בלבד, רשמו הישגים גבוהים יותר, ובחלקן הגדול שיפרו את ציוניהן.

המחקר שנערך מטעם "המדריך לבית הספר הטוב", העלה כי 71,286 התלמידות שניגשו במהלך שלוש השנים המדוברות לבחינות בבתי ספר לבנות, הצליחו כולן מעל למצופה בהתייחס לציוניהן בסיום בית הספר היסודי. לעומת זאת, תוצאות 20% מהבחינות של 647,942 הבנות שלמדו בבתי ספר מעורבים, היו גרועות יותר מהצפי.

שיפור משמעותי


ואם יש מי שלא מסתפק במחקר האנגלי בטענה שגויים עשויים מחומר אחר, הנה לכם מחקר דומה שנערך בארצנו. התוצאות, במפתיע, דומות.

יהלומית רוזנברג, מורה למתמטיקה בבית הספר 'בר אילן' ויונה ברינגר מהתיכון הממלכתי-דתי "צייטלין" ברעננה, ערכו מחקר משותף כדי לבדוק האם הלימודים בכיתות נפרדות תורמים לתלמידים לשיפור ההישגים בבחינות הבגרות.

המחקר, שעקב אחר הישגי התלמידים ב"בר-אילן" בבחינות הבגרות במתמטיקה, באנגלית, בפיסיקה, בביולוגיה ובסוציולוגיה שנים אחדות לפני ההפרדה וכמה שנים לאחריה, מצא כי גם התלמידים וגם התלמידות שיפרו במידה ניכרת את הישגיהם בבחינות הבגרות כתוצאה מהלימודים הנפרדים, בעיקר ברמות המוגברות של 5 יחידות לימוד בגרות במקצועות שנבדקו.

כך, לדוגמה, תוצאות המחקר העלו, כי התלמידות ברמה של 5 יחידות מתמטיקה, קיבלו ציון ממוצע של 85 לפני ההפרדה, ו-89 לאחר ההפרדה.

ואולם, בניגוד להנחת המחקר, גם התלמידים שיפרו את הישגיהם. הציון הממוצע של הבנים במתמטיקה מוגברת השתפר ב-3 נקודות בכיתות הנפרדות. ואם לא די בכך, יותר בנים (28% לאחר ההפרדה לעומת 24% לפניה) החליטו ללמוד מתמטיקה ברמה מורחבת.

לא נותר לנו אלא להניח, כי המתקפה התקשורתית, נובעת מקנאה גרידא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}