לראשונה בירושלים: מצלמות אכיפה בנת"צ
המערכת מתעדת באמצעות מצלמות דיגיטאליות המסונכרנות למערכת LPR, תנועת רכבים בלתי מורשים בנתיבי תחבורה ציבורית, ומבצעת השוואה אוטומאטית למאגר הרכבים הציבוריים
- אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
- ל' חשון התשע"א
רכבים בנתיב תחבורה ציבורית בירושלים
אגף התנועה החל לפני כחצי שנה בהפעלת מערכת אכיפה ממוחשבת ייחודית, המתעדת באמצעות מצלמות דיגיטאליות המסונכרנות למערכת LPR, תנועת רכבים בלתי מורשים בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ).
מדובר בפיילוט שהחל במרץ 2010, במסגרתו הוצבה המצלמה הדיגיטאלית הראשונה בנתיב התחבורה הציבורית בת"א (רחוב דרך נמיר), בה התנועה מותרת לרכבים ציבוריים בלבד, כאשר המצלמה סונכרנה עם מערכת LPR המזהה את הרכבים על פי לוחית הרישוי ומבצעת השוואה אוטומאטית למאגר הרכבים הציבוריים, ומתעדת את אלה שאינם מורשים.
בתוך כך, הפיילוט ממשיך וכעת פועל גם בנתיב התחבורה הציבורית המוביל לכניסה לעיר י-ם
(גינות סחרוב), ובהמשך יופעל גם בעיר חיפה, כאשר כלל המצלמות ממוקמות בנתיבי תחבורה ציבורית בהם התנועה מותרת אך ורק לרכבים ציבוריים, באופן ישר ושאין בהם סיבה לתנועת רכב בלתי מורשה, כגון השתלבות לשם פניה, "עצירה בצד הדרך" וכדומה .
למעשה המידע המתועד ישוגר אל מעבדת הפענוח ובתום בדיקת התמונות על ידי שוטר, יופקו דו"חות שיישלחו בתוך מספר ימים אל בעלי הרכבים.
בישראל קיימים למעלה מ-165 ק"מ של כבישים עם סדרי עדיפות לתחבורה ציבורית בערים הגדולות (ירושלים, תל אביב, חיפה, קריות וכן בכבישים הבינעירוניים), ולפיכך לצד האכיפה הממוחשבת הנ"ל, תימשך גם האכיפה הרגילה, באמצעות שוטרי תנועה לאורך הנת"צ, תוך שימוש ברכבי משטרה דו-גלגליים וכיו"ב.
מדובר בפיילוט שהחל במרץ 2010, במסגרתו הוצבה המצלמה הדיגיטאלית הראשונה בנתיב התחבורה הציבורית בת"א (רחוב דרך נמיר), בה התנועה מותרת לרכבים ציבוריים בלבד, כאשר המצלמה סונכרנה עם מערכת LPR המזהה את הרכבים על פי לוחית הרישוי ומבצעת השוואה אוטומאטית למאגר הרכבים הציבוריים, ומתעדת את אלה שאינם מורשים.
בתוך כך, הפיילוט ממשיך וכעת פועל גם בנתיב התחבורה הציבורית המוביל לכניסה לעיר י-ם
(גינות סחרוב), ובהמשך יופעל גם בעיר חיפה, כאשר כלל המצלמות ממוקמות בנתיבי תחבורה ציבורית בהם התנועה מותרת אך ורק לרכבים ציבוריים, באופן ישר ושאין בהם סיבה לתנועת רכב בלתי מורשה, כגון השתלבות לשם פניה, "עצירה בצד הדרך" וכדומה .
למעשה המידע המתועד ישוגר אל מעבדת הפענוח ובתום בדיקת התמונות על ידי שוטר, יופקו דו"חות שיישלחו בתוך מספר ימים אל בעלי הרכבים.
בישראל קיימים למעלה מ-165 ק"מ של כבישים עם סדרי עדיפות לתחבורה ציבורית בערים הגדולות (ירושלים, תל אביב, חיפה, קריות וכן בכבישים הבינעירוניים), ולפיכך לצד האכיפה הממוחשבת הנ"ל, תימשך גם האכיפה הרגילה, באמצעות שוטרי תנועה לאורך הנת"צ, תוך שימוש ברכבי משטרה דו-גלגליים וכיו"ב.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות