כל מה שצריך לדעת על כתיבת קורות חיים • לגזור ולשמור
מומחי המרכז להכוון תעסוקתי של עיריית בני ברק עם הטיפים המנצחים לכתיבת מסמך 'קורות חיים' • מה מטרתו? איך כותבים אותו? ואיך תגרמו למעסיק הפוטנציאלי להימנע מלזרוק אותו לפח הגריסה הקרוב?
- כתבה פרסומית
- כ"ט סיון התשע"ו
- 1 תגובות
ך
ראשית, חשוב להבין מה המטרה של קורות חיים? ובכן, מסמך הקורות חיים שלנו מהווה בעצם כתחליף לכרטיס ביקור הראשוני שלנו מול המעסיק הפוטנציאלי.. זהו בעצם המבחן הראשוני שלנו מול ה'בוס' על התפקיד עליו אנו מבקשים להתמודד..
ולכן, חשוב מאד ואפילו קריטי שהמסמך הזה יהיה כתוב וערוך כמו שצריך. ללא שגיאות כתיב.. מתומצת, מרוכז וברור. כדי שגם מעסיק שמקדיש רק שניות בודדות לקריאת קורות חיים יבין בדיוק מי המועמד/ת שלפניו? מהן כישוריו? מה הניסיון שצבר בעולם העבודה? וממילא מה מידת התאמתו לתפקיד המוצע.
כל הנתונים הללו שיחשפו בפני המעסיק תוך שניות ספורות יגרמו לו לקבל את ההחלטה האם להזמין אותך לראיון עבודה או להעביר את הנייר או את המייל שקרא לסל המיחזור או לפח הגריסה הקרוב.. לכן, הימנעו מכל דבר שעלול לעייף את הקורא, או לגרום לעיכובים ולשיבושים טכניים.מספר כללים חשובים לכתיבת קורות חיים טובים
• כדאי שתקפידו לכתוב את מסמך הקורות חיים בקצרה ובצורה עניינית, ציינו בהם אך ורק פרטים נכונים.
• הבליטו את הכישורים הרלבנטיים לתפקיד המבוקש.
• הימנעו מכתיבת משפטים סיפוריים וביטויים מורכבים ומציון פרטים לא
רלבנטיים שיכולים להכביד על הקורא.
• בדקו שוב ושוב שבמסמך לא נפלו שגיאות כתיב
• השתדלו לנסח את קו"ח על גבי עמוד 1 ולא למעלה מזה.
• העבירו אותם בקובץ Word ללא טבלאות, ללא תמונה וללא לוגו.
• ציינו בראש הקו"ח את שם המשרה המבוקשת.כתיבת קורות חיים – דוגמה לפורמט מומלץ
1- פרטים אישיים
בסעיף זה יש לכלול שם, כתובת, טלפון, ת.ז, תאריך עליה (אם רלבנטי), כתובתemail, שנת לידה
2- השכלה (מוסדות לימוד והשתלמויות)
טווח השנים, המוסד/מקום, סוג תעודה, נושאים/התמחויות.
יש לפרט לפי סדר כרונולוגי מהתואר/ תעודה הבכיר ביותר ואחורה. יש לציין גם הכשרות ותעודות ממקום העבודה וכן מעמד/דרגה/הסמכה. במסגרת סעיף זה ניתן להתייחס לידיעת שפות, בהתאם לרמת השליטה בהן.
3- ניסיון בעבודה
טווח השנים, מקום העבודה, וותק, תפקיד, התמחויות, פרויקטים.
יש לפרט לפי סדר כרונולוגי, תוך שמירה על רציפות המידע הנמסר. בסעיף זה המקום להדגיש את היכולות והכישורים הרלוונטיים ביותר לתפקיד המבוקש. מומלץ לשלב ביטויים כגון: יזמתי, גיבשתי, ערכתי, ניהלתי, תכננתי וכד'.
5- פעילויות נוספות: פעילות ציבורית, חברות בארגונים מקצועיים, תחביבים וכדומה. מומלץ לפרט רק את הפעילויות העשויות לתמוך במועמד ולשפר את תדמיתו בעיני הקורא
לעזרה בהשמה ואבחון תעסוקתי, העלות מסובסדת משמעותית!!
הקליקו כאן לתיאום:
03-7707304
ולכן, חשוב מאד ואפילו קריטי שהמסמך הזה יהיה כתוב וערוך כמו שצריך. ללא שגיאות כתיב.. מתומצת, מרוכז וברור. כדי שגם מעסיק שמקדיש רק שניות בודדות לקריאת קורות חיים יבין בדיוק מי המועמד/ת שלפניו? מהן כישוריו? מה הניסיון שצבר בעולם העבודה? וממילא מה מידת התאמתו לתפקיד המוצע.
כל הנתונים הללו שיחשפו בפני המעסיק תוך שניות ספורות יגרמו לו לקבל את ההחלטה האם להזמין אותך לראיון עבודה או להעביר את הנייר או את המייל שקרא לסל המיחזור או לפח הגריסה הקרוב.. לכן, הימנעו מכל דבר שעלול לעייף את הקורא, או לגרום לעיכובים ולשיבושים טכניים.מספר כללים חשובים לכתיבת קורות חיים טובים
• כדאי שתקפידו לכתוב את מסמך הקורות חיים בקצרה ובצורה עניינית, ציינו בהם אך ורק פרטים נכונים.
• הבליטו את הכישורים הרלבנטיים לתפקיד המבוקש.
• הימנעו מכתיבת משפטים סיפוריים וביטויים מורכבים ומציון פרטים לא
רלבנטיים שיכולים להכביד על הקורא.
• בדקו שוב ושוב שבמסמך לא נפלו שגיאות כתיב
• השתדלו לנסח את קו"ח על גבי עמוד 1 ולא למעלה מזה.
• העבירו אותם בקובץ Word ללא טבלאות, ללא תמונה וללא לוגו.
• ציינו בראש הקו"ח את שם המשרה המבוקשת.כתיבת קורות חיים – דוגמה לפורמט מומלץ
1- פרטים אישיים
בסעיף זה יש לכלול שם, כתובת, טלפון, ת.ז, תאריך עליה (אם רלבנטי), כתובתemail, שנת לידה
2- השכלה (מוסדות לימוד והשתלמויות)
טווח השנים, המוסד/מקום, סוג תעודה, נושאים/התמחויות.
יש לפרט לפי סדר כרונולוגי מהתואר/ תעודה הבכיר ביותר ואחורה. יש לציין גם הכשרות ותעודות ממקום העבודה וכן מעמד/דרגה/הסמכה. במסגרת סעיף זה ניתן להתייחס לידיעת שפות, בהתאם לרמת השליטה בהן.
3- ניסיון בעבודה
טווח השנים, מקום העבודה, וותק, תפקיד, התמחויות, פרויקטים.
יש לפרט לפי סדר כרונולוגי, תוך שמירה על רציפות המידע הנמסר. בסעיף זה המקום להדגיש את היכולות והכישורים הרלוונטיים ביותר לתפקיד המבוקש. מומלץ לשלב ביטויים כגון: יזמתי, גיבשתי, ערכתי, ניהלתי, תכננתי וכד'.
5- פעילויות נוספות: פעילות ציבורית, חברות בארגונים מקצועיים, תחביבים וכדומה. מומלץ לפרט רק את הפעילויות העשויות לתמוך במועמד ולשפר את תדמיתו בעיני הקורא
לעזרה בהשמה ואבחון תעסוקתי, העלות מסובסדת משמעותית!!
הקליקו כאן לתיאום:
03-7707304
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות