כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כרוז נגד ראש העיר: "המכללה - מזימה"

'מטה המאבק' נגד יוזמת ראש העיר צפת להקים מכללה לרפואה: "מזימת רשע בעבור אינטרסים אפלים, לייסד מאורת פריצים לסדיסטים ערבים" • המשטרה פתחה בחקירה

הערבים ישתלטו? צפת. צילום: יעקב נחומי
הערבים ישתלטו? צפת. צילום: יעקב נחומי



כרוז נגד ראש העיר צפת, אילן שוחט הופץ בכל רחבי העיר העתיקה.

את הכרוז הפיצו אנשי 'מטה המאבק', הלוחם ביוזמת ראש העיר להקים בית-ספר לרפואה בעיר, שיביא לעיר סטודנטים ערבים. המאבק הוא חלק ממלחמת הרבנים המקומיים נגד השכרת דירות לערבים בצפת.

בכרוז שהופץ נכתב, כי מטרת בניית בית הספר היא "מזימת רשע בעבור אינטרסים אפלים של אילן שוחט".

לפי הכרוז, ראש העיר מעוניין "לייסד מחנה פליטים ומאורת פריצים לסדיסטים ערבים חולי נפש שפלים. הפשע נעשה בעידוד איש הטרור ראאד סאלח, הזומם להשתלט על עירנו".

בתגובה פנה ראש העיר למשטרה בצפת, שפתחה בחקירה בחשד לעבירות הסתה לגזענות.






הרקע לכרוז: הרבנים נגד השכרה לערבים

הרקע להפצת הכרוזים ברחבי העיר הוא מאבקם של רבני העיר, בראשם רב העיר, הרב שמואל אליהו, נגד השכרת דירות לסטודנטים ערבים המתגוררים בעיר. בפסק הלכה שיצא לפני שנה ועלה לכותרות לפני מספר שבועות, כתבו הרבנים על האיסור דאורייתא להשכיר דירות לגויים.

לפני מספר שבועות נערך בעיר כנס תחת הכותרת 'המלחמה השקטה - נלחמים בהתבוללות בעיר הקודש צפת'. בכנס יצאו הרבנים בקריאה נגד הקמת בית הספר לרפואה בעיר. הרבנים הסבירו כי ההקמה "עלולה להחמיר את הבעיה עד מאוד, ולפגוע בקדושתה של עיר הקודש". הרבנים הכריזו: "כל מי שיש ביכולתו לפעול למניעת הקמת בית הספר בעיר, ראוי שיעשה כן ויבוא על שכרו מן השמים".

ראש העיר: "הסיפור יצא מכלל פרופורציה"

בראיון לעיתון ה'הארץ' אמר ראש העיר, אילן שוחט: "בתור אחד שחי ומכיר את צפת אני מרגיש שהסיפור יצא מכלל פרופורציה והמצב בשטח רחוק מאוד מהתמונה המצטיירת לגבי צפת. צפת היא סמל לדו-קיום בין ערבים ויהודים. באחריות העירייה שכונה ערבית, שכונת עכברה, שבה גרות למעלה מ-200 משפחות. כן גרות בעיר 120 משפחות יוצאי צד"ל. הם חיים בשקט, שלום וכבוד עם תושבי צפת ומעולם לא נתקלנו בתופעות מהסוג הזה שלו אנו עדים לאחרונה.

"אני לא מזהה הידרדרות והסלמה, אך קיימים כל החומרים הדליקים שיחכו לניצוץ שיבעיר אותם. אין לי כל התנגדות לסטודנטים ערבים בעיר, כל עוד הם יודעים לכבד את מנהג העיר ואת כללי המקום. כמו שאני לא הייתי עורך ארוחה חגיגית בלב כפר ערבי במהלך הרמדאן, אני מצפה מהם לנהוג בהתאם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}