כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

עד לפנות בוקר: הקבינט הביטחוני אימץ את הצעות מערכת הביטחון

בסופו של דבר החליט הקבינט לאמץ את הצעות ראשי מערכת הביטחון, זאת למרות המחלוקות החריפות בין יושבי השולחן - ששיאן במתח ההולך וגובר בין ראש הממשלה נתניהו לשר החינוך בנט • בקרוב: סדרת צעדי מנע ביהודה ושומרון

הקבינט התכנס, צילום: ישראל מארק סאלם, פלאש90
הקבינט התכנס, צילום: ישראל מארק סאלם, פלאש90

יש החלטות: עד שלוש לפנות בוקר (א') התארכה ישיבת הקבינט, שנמשכה ארבע וחצי שעות ובסיומה אושרו כל המלצות מערכת הביטחון: הכתר שהוטל על כל אזור חברון ימשיך, וכוחות הביטחון יבצעו מעצרים בכפר בני נעים ממנו יצא רוצח הלל יפה אריאל.

בטרם התכנס הקבינט כבר הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן כי הם יאשרו בנייה של 42 יח"ד חדשות בקריית ארבע, מכרז שכבר אושר אך לא יצא אל הפועל. מי שמתח ביקורת על ההחלטה הוא ח"כ גואטה מש"ס, שצייץ נגד ההחלטה הזו ואמר כי היא כבר התקבלה, וכי נתניהו מוליך שולל את אזרחי ישראל.

בנוסף, הממשלה הורתה להקים בית קברות לגופות מחבלים, ולא להשיב את הגופות למשפחות, יוזמה אותה קידם השר לביטחון פנים גלעד ארדן. ראש הממשלה אף הורה לקזז מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית את הסכום המועבר על ידי הרשות למשפחות מחבלים.

הקבינט התכנס בצל חילוקי דעות חריפים בין חבריו. מי שהרבה לתקוף את ראש הממשלה היה שר החינוך בנט שפרסם "עשרה צעדים למיגור הטרור". בסביבת בנט ציינו שמדובר "במחזור של החלטות ישנות והן לא יעצרו את הטרור הוויראלי". מקורביו אמרו כי "בעוד אנחנו אבלים, משפחות הרוצחים חוגגות ועתידות לקבל משכורת חודשית גבוהה, הגיע הזמן לשינוי משמעותי".

זמן מועט לפני כניסת שבת הציע בנט בחשבון הטוויטר לכלוא או לגרש את משפחת המחבל שביצע את הרצח בקרית ארבע, להרוס מיד אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו בשטחים, וגם להטיל עוצר מוחלט על הכפר בני נעים ממנו יצא המחבל, ולחסום את הפייסבוק ואת רשת האינטרנט בכל מרחב הר חברון, משם יצאו חלק גדול מהמחבלים.
הקבינט הביטחוני ראש הממשלה נתניהו שר החינוך בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}