כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ניצחון לליברמן: פטור מוויזה לאוקראינה

חודשים ניתש קרב על ביטול הוויזות לאוקראינה • ביום ראשון, ככל הנראה, תאשר ממשלת ישראל סופית את ההחלטה • במשרד החוץ מברכים, במשרד הפנים לא שמחים • כל הפרטים

מהיום לא צריך ויזות. חסידים באוקראינה
מהיום לא צריך ויזות. חסידים באוקראינה



סאגה בת חודשים ארוכים מגיעה אל קיצה: לאחר אין סוף החלטות ממשלה, פגישות של שר החוץ, אביגדור ליברמן, סיכומים בעל-פה וגם בכתב, ביום ראשון הקרוב עומדת הממשלה לאשר סופית את הפטור מויזה לאזרחים אוקראינים ולהפך - לאזרחים ישראלים המגיעים לאוקראינה.

כמו בכל סיפור, גם בסיפור הזה יש שמחים ויש עצובים. השמחים: חסידי ברסלב, שחלמו על היום בו יוכלו לנסוע לאומן בלי להטרטר סביב הנפקת הויזה. גם לשלוחי חב"ד באוקראינה, שנאלצו בכל פרק זמן מסוים לחדש את הויזה שלהם. ההסכם החדש בהחלט יביא להקלה גדולה.

גם במשרד התיירות מברכים, ומעריכים שבאוקראינה יש פוטנציאל של בין 200-100 אלף תיירים בשנה, נתון שהוא בהחלט חיובי בכל הנוגע לתיירות הישראלית הנכנסת.

אך יש גם מי שסבורים כי מדובר באסון, ולא בחוק מיטיב, ובראשם שר הפנים, אלי ישי, שקיבל הוראה מהגר"ע יוסף להתנגד למהלך. במשרד הפנים משוכנעים, כי ביטול הויזות יגרור הגברת הפשיעה.

אין זה סוד שהעלייה הגדולה מרוסיה ומאוקאינה גררה בכנפיה גם צרות רוחניות רבות לעם ישראל. אין עדיין סיכומים לגבי ההשלכות בתחום הפלילי של ביטול הויזות מרוסיה לישראל, אך התחושה בנושא זה היא קשה. ואם בתחום הפלילי, בתחום הצניעות, על אחת כמה וכמה. החשש הוא כי ביטול הויזות מאוקראינה יביא לתוצאות דומות בשטח.

הצליח. ליברמן. צילום: פלאש90צילום: הצליח. ליברמן. צילום: פלאש90
הצליח. ליברמן. צילום: פלאש90


'ישראל ביתנו' ניצחה

כבר לפני מספר חודשים נחתם הסכם הדדיות בין ממשלת ישראל לבין ממשלת אוקראינה, בדבר הפטור לתושבי שתי המדינות מהצורך באשרת כניסה. שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, ושר החוץ של אוקראינה, קונסטנטין גרישנקו, שחתמו כבר בחודש יולי האחרון על הסכם לביטול ויזות בין ישראל לאוקראינה.

במעמד החתימה אמר ליברמן: "זה לא סוד שהיה ויכוח קשה בממשלה סביב העניין, אך התוצאות הטובות של ביטול הויזות עם רוסיה שהביא להכפלת כמות התיירים המגיעים מרוסיה לישראל פי כמה, והיחסים הטובים עם אוקראינה, הביאו למימוש המהלך הזה". אגב, לליברמן קשרים הדוקים ביותר עם חסידי חב"ד במדינה, ויתכן כי הדבר היווה את אחד מהמניעים שלו לקדם את החוק.

לפני מספר ימים אישררה ממשלת אוקראינה סופית את ההסכם, וכעת אמורה גם ממשלת ישראל לאשרו. על פי ההחלטה, 90 יום לאחר אישור ההסכם יוכלו תושבי שתי המדינות, באופן הדדי, לנסוע כתיירים מבלי להזדקק לאשרת כניסה, וזאת לתקופה שאינה עולה על שלושה חודשים.

כדי למזער נזקים ביקש יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח,כ דוד אזולאי, כי לאחר שנה מיום כניסת הצו לתוקף, ידווח משרד הפנים לוועדה על מספר הכניסות של תיירים, משני הצדדים, כדי לבחון האם יש תיירים שנותרו בארץ והפכו לשוהים בלתי חוקיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}