כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"לי לא היה אפילו במה להתנחם. תתעודדו !"

מבין המנחמים שהגיעו לנחם את משפחת אטרושי, על פטירת בתם יממה לאחר הולדת תאומים, ניחום אחד ניחם אותם במיוחד: ניחומו של דוצי גוטשטיין • המונולוג המרגש

דוצי גוטשטיין. צילום: יוסי פורמנסקי
דוצי גוטשטיין. צילום: יוסי פורמנסקי

תושבי ביתר עילית, מגיעים ביומיים האחרונים, בזה אחר זה לנחם את בני משפחת אטרושי תושבי העיר, שבתחילת השבוע נפטרה בתם, בת ה-22, יומיים לאחר שילדה את ילדיה הראשונים - תאומים, בניתוח קיסרי, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

טרגדיה בביתר עלית: ילדה תאומים - ונפטרה

במהלך ניחום האבלים בבית המשפחה נצפו לא מעט מראות מרגשים. השיא הגיע מניחומו של בחור צעיר, שעבר אף הוא טרגדיה נוראית לא מזמן. דוצי גוטשטיין קוראים לו.

דוצי, הניצול היחיד מאסון הרכבת המזעזעת בה נהרגו כל בני משפחתו הגיע לנחם את בני המשפחה כתושב העיר ואמר ליושבים: "לכם יש ב"ה במה להתנחם, לי גם זה לא נשאר.

"אני מרגיש אתכם, אני מרגיש מה שאתה מרגיש ברגע זה, עברתי את זה. איבדתי אשה שהיתה לי קרובה מאד, איבדתי ילד שכ"כ אהבתי, אני מתגעגע. אין לי דקה ושניה ביום שעוברת מבלי שאני חושב עליהם. זה קשה ומאוד.

"אתם זכיתם שאתם יושבים שבעה, אני לא זכיתי, שכבתי פצוע קשה. לכם נשאר עוד לפחות זכר מהמשפחה, גם את זה לא זכיתי. צריכים להתמודד, אני יודע שקל לומר את זה ומאד קשה לשמוע את זה.

"אבל, אתם לא שומעים את זה מסתם בן אדם שמגיע ואומר. אני חוויתי טרגדיה איומה. ה' נתן ונותן לי כוחות מיוחדים, אנחנו צריכים לחשוב על העתיד שלנו, לבנות, לתמוך, לעודד, לחשוב כל הזמן על העבר לפעמים שובר אותי, אבל ה' איתי כל רגע ואני מרגיש שהוא מנווט לי את המחשבות גם כן.

"אשרינו שזכינו שאנו יהודים בניו של אבינו שבשמים, אשרינו שאנו מאמינים שהכול מאיתו יתברך. נתבונן לרגע מה היה קורה אילו לא היינו מאמינים, אני בטוח שלא היינו שורדים לרגע. היה לנו את הזכות לחיות עם נשים שזכו להיות שליחות של הקב"ה וכשגמרו את תפקידם בעוה"ז עלו חזרה השמימה, למרות צעירותם.

"כתוב שארבעים ימים קודם יצירת הוולד מכריזים בת פלוני לפלוני.. הכל היה כתוב מראש, כמה זמן נחיה איתם, איך נחיה, ומה נעשה, ואיך ניפרד".

לסיום אמר דוצי לאב משפחת אטרושי: "ה' לא נותן מכה למי שאינו יכול לעמוד בה, אתה יכול ותוכל בעז"ה להתגבר על הקושי. אסור לנו להישבר בשביל אחרים. אנו יחד נמשיך לתמוך ולחזק. אשמח לקבל את מס' הטלפון שלך ואתה תיקח את שלי, ומתי שיהיה לנו קשה נחזק אחד את השני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}