כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אגודת העיתונאים דורשת: לחקור את מוזס

טוענים: מסית החרדים נגד העיתונאים • ח"כ מוזס ל'בחדרי חרדים': "לא חוזר בי מדברי. יש לי אוסף מזעזע של קריקטורות שפורסמו: יהודים חרדים, עם האף הארוך"

מוזס מול התקשורת. צילום: ארכיון
מוזס מול התקשורת. צילום: ארכיון



אם היה צריך מישהו סימן לכך שדבריו של ח"כ אליעזר מנחם מוזס אמש (ד) במליאת הכנסת פגעו בנקודות הרגישות והשיגו את מטרתן, הגיעה הדרישה של אגודת העיתונאים מרשויות החוק לבדוק האם אין בדבריו "עבירה על החוק" - והוכיחו.

הבוקר (ה) קרא מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, לבדוק האם דברי מוזס אינם מהווים "עבירה על החוק". מוחא התייחס לדברים שאמר מוזס ל'וואלה! חדשות', ובהם טען כי התקשורת מסיתה כמו ה'שטירמר' הנאצי. "הדברים שמייחס ח"כ מוזס לתקשורת בישראל הם דברי בלע מסוכנים והסתה של הציבור החרדי-דתי נגד העיתונות והעוסקים במקצוע. דבריו חורגים מחופש הביטוי. טוב יעשה אם יחזור בו מידית מדבריו. ראוי שרשויות החוק יבדקו האם דבריו אינם מהווים עבירה על החוק", דורש מוחא.

בימים האחרונים שב מוזס והתראיין לכלי התקשורת, כשהוא זועק את זעקת האברכים. בניגוד לחברים אחרים בסיעת 'יהדות התורה', שהעדיפו לשבת על הגדר ולשמור על שתיקה, נענה מוזס לכל בקשה לראיון בנושא, כשהוא מקדיש לכך את מרב זמנו.

"יש לי אוסף מרשים של קריקטורות אנטישמיות"

• ח"כ מוזס, זה סימן שהדברים שלך עשו את שלהם והכעיסו את מי שהכעיסו?

"בהחלט שכן. אני אשמח באם מועצת העיתונות, שהיא גוף נכבד, תזמין אותי להרצות בפניה את טענותי. יש לי בהחלט מה לומר להם בנושא הכאוב של האברכים ושל ההסתה המשתלחת של העיתונות בימים האחרונים. אדרבה, שישמעו אותי ושיתבררו הדברים".

• הם לא מזמינים אותך להרצאה, הם קוראים לחקור אותך...

"נו, טוב, בשביל להעמיד אותי לדין פלילי צריך להוריד לי את החסינות ולשכנע את ועדת הכנסת. אדרבה, שינסו. אני לא חוזר בי מדברי. יש לי אוסף מרשים של קריקטורות, שפורסמו בימים האחרונים בעיתונות הישראלית, והתמונות שם קשות מנשוא. יהודים חרדים, עם האף הארוך ועם הבטן. אני מזמין כל אחד לראות את התמונות הללו מול תמונות של ה'שטירמר' ולעשות בעצמו את ההשוואה".

• יתכן שיש מי שמריח את כניסתך הצפויה למשרד החינוך ויעשה הכל כדי שזה לא יקרה, מחשש שמא תצליח למתן את שר החינוך, גדעון סער?

"אני לא יודע לקשור בין הדברים. אני חושב שהם פשוט מבינים את האמת ויודעים שהרחיקו לכת, וזה כואב להם לשמוע את זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}