כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כשפואד ועופר עיני מריחים ריח בחירות • טורו של נחשוני

יצחק נחשוני מסביר מדוע מפלגת העבודה נמצאת בעיצומו של קרב כריות, ומקווה: שלא ישמעו על הסיבות אצלנו, אחרת הקרבות יפרצו מוקדם מדי גם בתוכנו • ולמה אנחנו חייבים לסכל את ה'משימה הלאומית' החדשה של צה"ל

החברים מריחים דם. אהוד ברק
החברים מריחים דם. אהוד ברק



לא שביתה ולא 'שביתת נשק'

את השביתה הגדולה במשק ביטל יו"ר ההסתדרות עיני כשהגיע, ברגע האחרון, להסכם עם שר האוצר, יובל שטייניץ. אבל גם על 'שביתת נשק' נראה שהוא בינתיים לא הולך.

ההתקפות שלו ושל עמיתיו לראשות מפלגת 'העבודה', נגד שר הביטחון אהוד ברק, המתפרסמות היום בכל העיתונים, ואפילו ב'המודיע'.

ברגע שעיני לא הסתפק בהאשמה כי אין טעות שמי שהוא שימש לו כאיש סוד עד לאחרונה אינו עושה, אלא הוסיף גם ש"ברק הוא..."אהבל", בה' שוויה, הכל יצא מכלל שליטה.

"אהבל", בתרגום חופשי מערבית מדוברת, הוא ה'אוויל' העברי, והתגובות שבאו להדבקת ה'תואר' הזה, מצד אהוד ברק, פואד בן אליעזר ונוספים בהנהגת העבודה, צרפו אליו עוד כמה שלא עמדו בכלל של "גם אוויל מחריש חכם ייחשב".

מפלגת העבודה נמצאת בעיצומו של קרב כריות, או יותר נכון כסאות, עוצמתי ועקוב. על כל אחד מראשיה ניתן היום לומר כי ידו בקול (זו אינה טעות סופר) ויד כל בו.

אנחנו יכולים להסכים שכולם צודקים בכינויים שהם מכנים זה את זה, כפי שהם מתפרסמים היום בתקשורת. מה איכפת לנו. הציבור הדתי גם יכול להיות מרוצה מכך שהפעם ההתעסקות בכביסה המלוכלכת לפחות לא הותירה לראשי 'העבודה' זמן להצטרף להסתה נגדו, וגם זה חשוב.

ומה עוד ניתן ללמוד ולא בתחום המוסר והצורך לנהוג כבוד איש ברעהו? - שהבחירות בפתח. אין ספק שבהערכות פוליטיות פואד ועיני הם 'ספצים', ואם הם חשים ריח בחירות באוויר, זה לא כמו ריח הגשם, שנישא באוויר והוא עצמו, הגשם, בושש מלהגיע.

רק שלא ישמעו את ההערכות האלו אצלנו אחרת הקרבות האלו עלולות לפרוץ מוקדם מדי גם בתוכנו.

ה'משימה הלאומית' החדשה של צה"ל

דובר צה"ל מודיע: "צה"ל לא מסתפק בהשתלבות המצוינת של הציבור הדתי הגברי בשורות הצבא בשנים האחרונות, ופועל ביתר שאת לשלב גם את ציבור הנשים הדתיות בשורותיו.

"השבוע ניתן היה לראות עד כמה התופעה מתרחבת, כאשר כאלף בנות דתיות פקדו את בית החייל בתל אביב, כדי לשמוע על מגוון האפשרויות הפתוחות בפניהן, מספר כפול מהכמות שהגיעה לכנס הראשון שנערך בשנה שעברה".

ההודעה הזו מתפרסמת הבוקר לא ב'הארץ' או בעיתון מתריס אחר אלא... באתר הרשמי של דובר צה"ל. היא מכריזה לראשונה על צה"ל, שנועד להיות צבא העם, כמי שנטל על עצמו את הובלת האג'נדה של המהפכה האנטי-דתית המשתוללת בישראל, שמטרתה להפוך אותנו למדינה ככל העמים, מעורטלת מעיקרי היהדות.

במקום להתעסק בלקחי המלחמות, בכישלון המשט, ובעיקר להכין את החזית והעורף לקראת ההתמודדויות הבאות עם אויבינו, אלה שרק אתמול העריכו גורמי הביטחון הבכירים ביותר, כי הן עלולות להמיט אסון נורא עלינו, עם מספר קורבנות שלא ניתן לאמוד, משתלט צה"ל על אורח החיים היהודי של המדינה, ומפקדיו קוראים 'אחרי' למלחמות הדת.

זה מתבטא במעורבות בגיורים, שהם מושג הלכתי שאין לו דבר עם צבא ובטחון, בהפצת נתונים מאיימים על השתלטות דמוגרפית של החרדים על המדינה, בעידוד לומדי תורה למרוד במורי דרכם ואבותיהם ולעזוב את היכלי התורה, ואפילו בזלזול בבעלי הזקנים מתוך אמונה, והצמדות לחובת ה'חסכון' בהוצאות, רק כשמדובר במסכות אב"כ, ולא בהעלאת גיל הפרישה.

אבל ההכרזה היום, בנוגע לגיוס בנות היא החמורה מכולן, ואסור להגיב עליה בשאננות.

גיוס בנות הוא מאיסורים היחידים, שכל גדולי הרבנים בדורות עברו, כולל גם של הציבור הציוני דתי, סיווגו אותו ברמה החמורה ביותר של איסורי תורה, וכללו אותם בין שלושת האיסורים עליהם נאמר 'יהרג ואל יעבור'!

בדיוק משום כך הפטור שניתן לבנות דתיות מלהתגייס לצה"ל עוגן ב'חוק' הכלול באותו ספר חוקים של מדינת ישראל, שקבע מהם סמכויותיו של צה"ל ובמה אסור לו לעסוק. שידול בנות הבאות מבית דתי לעבור על חוקי התורה החמורים כל-כך שהתגייסות לצה"ל כרוכה בה, כמוה ככפיה בדרך הצבאית להמרת דת. היא הרבה יותר חמורה אפילו מ... גניבת כרטיס אשראי של פלשתיני ב'עופרת יצוקה', ובוודאי שמחריגה מנהלים אלה או אחרים.

אין זה משנה אם עוטפים את הצורך בגיוסן במחסור במכינות תה למפקדים היושבים מול מסכי הפלזמה בלשכותיהם המרווחות, או שמפתים אותן, כפי שעושה הכתבה של דובר צה"ל, בתפקידים מעניינים שהחיילים המסתובבים בשעה אחת בקניון עזריאלי, היו יכולים למלא את כולם.

דובר צה"ל בהודעה שלו המתפרסמת היום: "זו השנה הראשונה בה נבנה מסלול דתיות מיוחד עבור בקריות שליטה ימית בחיל הים; כמו-כן נפתחו לטובתן מסלולים חדשים באט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), כגון מ"כיות שוחרים בבית הספר של חיל החימוש או חונכות טכנאי. מסלולים אלו הצטרפו למסלולים נוספים שכבר נוטעים את שורשיהם בצבא, כגון מסלולי איסוף קרבי מיוחדים, תפקידים שונים בחה"א, באכ"א ועוד".

יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תא"ל גילה כליפי-אמיר, פיתתה את הבנות באומרה: "צה"ל יותר ויותר מאפשר ופותח תפקידים ייחודיים עבורכן, ומשפר את תנאיו. הצבא הוא מעצב מרכזי בחברה הישראלית, ולכן חשוב שהוא יישאר בקונצנזוס רחב. כל אחת מכן צריכה לקחת על עצמה את התפקיד כשליחות ולשרת בשירות משמעותי ומועיל. אנו מכירים בשונות, בערכים ומבינים את המתחים הקיימים, ועל אף האתגרים אפשר לשלב".

"חשוב שהצבא יישאר בקונצנזוס"? אם זו לא סיסמת מלחמה נוספת, הניחו לבנות הדתיות לשמור על מורשתן. אל תפעילו עוקפי חוק שירות נשים, שנועד לשמור על הבנות בדיוק מפני הפתיונות האלה שאתם משליכים לפניהם כדי שימרדו ויגדלו פרא מחוץ לחממת גידולם.

בשביל זה לא צריך את צה"ל, היה את 'שינוי', יש את יאיר לפיד וגדעון סער ואת חבורת השונאים המוכרת, שלפחות אינה מעיזה לדבר בשם ה'קונצנזוס'.

מי שמתגלה כתמים מול התוכניות הצבאיות הזדוניות האלו, שסיווגם כ'סודיות ביותר' בוטלו היום, הם חברי הכנסת החרדים. השבוע הם מוגנטו לאישור שניתן בועדת השרים לענייני חקיקה, להעלאת הצעת חוק לגיוס בנות שהצהירו כי הן דתיות, כשהן אינן כאלה. זה דבר חמור כשלעצמו, החוסם את האפשרות בפני חוזרות בתשובה ובנות למשפחות מסורתיות להשתחרר מצה"ל כדתיות, בהתאם לחוק. זה חמור עוד יותר כשזה נעשה בזמן שהמפלגות החרדיות שותפות בקואליציה והדבר נעשה מתחת לאפן, ובניגוד לכל ההבטחות שקיבלו.

אבל אין ספק ששידול בנות דתיות לשרת, והכרזה על הדבר כ'משימה לאומית', חמור פי כמה ומפיל חללים רבים בהרבה.

צריך לשים הכל בצד. סיכול הקמפיין הצה"לי המעודד לעבור על הציווי של 'יהרג ואל יעבור', הוא המשימה האולטימטיבית שלנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}