ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

לא נעים להודות - אך חייבים לדבר גלויות: כך נסלק הרפס מהשפתיים

רוב האנשים מתביישים לצאת החוצה עם הרפס בשפתיים ולא בכדי • התרופות הקונבנציונאליות מוכיחות יעילות מועטה אך ישנן עוד דרכים להקל ולרפא מהר יותר

לא נעים להודות - אך חייבים לדבר גלויות: כך נסלק הרפס מהשפתיים

לא נעים לדבר על זה, אבל מה לעשות? רוב האוכלוסייה סבלה אי פעם מוירוס ההרפס בשפתיים, ואחוזים רבים אף סבלו מתוצאה חוזרת של ההרפס.

מרבית הסובלים מהרפס מתביישים להיראות בציבור – ובצדק. כמה לא נעים לעמוד ליד אנשים כשעל השפה שלנו מתנוססות שלפוחיות ופצעונים מכוערים.

הרפס מגיע לרוב אחרי מחלת חום ומחלות ויראליות. מדובר בזיהום שמתבטא באופן זה. הוא מתחיל בעקצוץ באזור השפתיים עד להופעת הפצעונים והשלפוחיות שיכולים להתקבע גם למשך שבועיים – והם מאוד מדבקים.

טיפול רפואי כמעט ולא יעיל לווירוס הזה, אך כמובן כמו בכל דבר, במידה והוא קיצוני במספר הפעמים שחוזר – כדאי להתייעץ עם רופא.

יש ברפואה הקונבנציונאלית שטוענים כי מריחת תמיסת פולידין/יוד על השלפוחיות מספר פעמים ביום, גורמת להן להתייבש וזמן ההחלמה מתקצר. ישנן גם משחות ואף כדורים אך כאמור, השפעתם די מועטה.

אם אתם חובבי ניסיונות אלטרנטיביים, אולי תשמחו לשמוע על כמה דרכים מעניינות שיכולות לסייע בהחלמה.

קפה שחור חזק – הכינו לכם פעמיים ביום קפה, טבלו צמר גפן בקפה והניחו על מקום הפצעים למשך מספר דקות. הקפה השחור מקל על כאבים ונפיחות.

שום – נכון, הוא בעל סגולות אנטיביוטיות לא מועטות. גם במקרה של הרפס, כתשו שן שום והניחו על מקום הפצע למשך זמן ושטפו לאחר מכן במים נעימים.

חלב 1% - כן, זה שיש במקרר. הניחו צמר גפן ספוג בחלב, על מקום הפצע ואל תשטפו לאחר מכן.

שמן זית – ידוע ומוכר בסגולותיו הרפואיות. מחממים שמן זית עם מעט דבש ושמן לבנדר, לאחר שמתחמם מספר דקות מסירים מהאש ומקררים – מורחים את הפצעים מספר פעמים ביום.

שלא נצטרך ושלא נזדקק.



וירוס הרפס הרפס שפתיים פולידין שמן זית שום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד