כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

כשהגר"ח נזכר בלימוד אצל הגרמ"י ליפקוביץ

בסוף השבוע יחול יום היארצייט החמישי של הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' לצעירים. באחרונה העלה מרן הגר"ח קנייבסקי זיכרונות מהימים בהם למד אצלו בבחרותו

הגר"ח קנייבסקי, עם הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל (באדיבות המצלם)
הגר"ח קנייבסקי, עם הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל (באדיבות המצלם)

בסוף השבוע יחול יום היארצייט החמישי של הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' לצעירים. מאז למד אצלו בבחרותו, מחזיק עצמו הגר"ח קנייבסקי לתלמידו. הוא התבטל בפניו כתלמיד בפני רבו, וכמה פעמים כשהיו מביאים לו לחתום על כרוז שבו היה חתום רבי מיכל יהודה, היה אומר 'מה צריך את החתימה שלי אחרי שר' מיכל יהודה כבר חתם' וסירב לחתום.

בעלון דברי שי"ח, היוצא לאור מתורתו של הרב קנייבסקי, מסופר כי באחרונה העלה זיכרונות מאותם ימים: "נער צעיר הייתי, כבן ארבע עשרה, ולמדתי בישיבה לצעירים 'תפארת ציון' בבני ברק, שם היה כמה רמי"ם תלמידי חכמים ממש, אחד מהם, הצעיר שבהם, היה רבי מיכל יהודה. הוא היה הוא חתן סמוך לנישואיו, וחמיו הז'בינקער הגאון רבי אברהם יצחק גרשנוביץ זצ"ל שהיה ראש הישיבה הכניס אותו למסור שיעורים.

"אני הייתי מתלמידיו הראשונים בשנה ראשונה של שיעור ו' והיינו מכנים אותו דער חתן", סיפר הגר"ח. "אמנם הוא היה צעיר בגילו אך היתה אליו הערצה גדולה וכולם אהבו לשמוע אותו. כמעט כל בוקר בתחילת השיעור הוא היה אומר דברי מוסר לבחורים וכשהיה צורך היה אומר אף באמצע שיעור".

"למדתי אצלו זמן שנה - חצי אחד של כתובות, וזמן אחד פעמיים מסכת נדרים מתחילה ועד סוף. אני היום זוכר את זה בזכותו. זכורני כי כשגמרנו ללמוד אצלו מסכת נדרים, חזרנו על זה ואז באתי עם חבר נוסף לרבי מיכל יהודה בשבת והוא בחן אותנו במשך כמה שעות על כל המסכת".

והוסיף הרב קנייבסקי: "היום בישיבות בדרך כלל בכלל לא גומרים את הפרק במסגרת הלימוד עיון בישיבה, לכן לכל הפחות צריך לראות להשלים. ה'חזון איש' היה אומר שיש בזה קצת בזיון למסכת שמתחילים ללמוד בה ולא מסיימים".
הרב ליפקוביץ הרב חיים קנייבסקי לימוד תפארת ציון מסכת נדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}