כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ומי טרפד את התוכנית למניעת האפליה? הסמינרים

אחרי שספגו ביקורת חריפה מגדולי ישראל, מנהלי הסמינרים בירושלים 'חוטפים' ממבקרת העירייה • האשמה: "בתירוצים שונים, טרפדו תוכנית למניעת אפליה בהשקעה של חצי מיליון ש"ח"

סמינר דרכי רחל בירושלים
סמינר דרכי רחל בירושלים

עיריית ירושלים מפרסמת בימים אלו את דו"ח מבקרת העירייה לשנים 2009-2010. בדו"ח נמתחת ביקורת קשה על מנהלי הסמינרים החרדיים בירושלים בגין טרפוד תוכנית שתפקידה היה למנוע את האפליה בעיר בהשקעה של חצי מיליון שקלים.

מבקרת העירייה, עורכת-הדין שלומית רובין, כתבה בדו"ח אודות "טיפול האגף בפיתוח מערכות מיון לקבלת תלמידות בבתי ספר על-יסודיים", שם היא מציינת כי הצטברו תלונות וביקורות רבות נגד החינוך החרדי והסמינרים של 'בית יעקב' בעיר בטענה לאפליה.

האפליה, על-פי הדו"ח, נוצרה על רקע מדיניות מנהלי הסמינרים המגבילות את מספר התלמידות הספרדיות שיכולות להתקבל ללימודים מידי שנה. המכסה עמדה על 30 אחוזים מכלל התלמידות באותה כיתה.

בניסיון לעצור את בעיית האפליה בעיר, בנתה עיריית ירושלים תוכנית, לפיה הסמינרים יצטרכו לקיים מבחני מיון שיחולקו לפני תחילת שנה לכל הסמינרים בעיר ולפי תוצאות המבחן יוחלט אם התלמידה תתקבל ללימודי המוסד או שמא לא.

במהלך פגישה שהתקיימה בחודש דצמבר בשנת 2007 עם מנהלי הסמינרים החרדיים, הם הביעו את התנגדותם הנחרצת לקיומם של המבחנים. לטענת מבקרת העירייה, בדו"ח שהוגש עולה כי עד לפגישה השקיעה עיריית ירושלים יותר מחצי מיליון שקלים בתשתית התוכנית.

מנהלי הסמינרים נתנו סיבות שונות להתנגדותם לתוכנית ואמרו כי הם רוצים לשמר את עצמאותו של החינוך החרדי.

בעקבות הדברים, החליטה עיריית ירושלים בתחילת שנת 2008 כי היא דוחה את התוכנית.

"החובה למנוע אפליה והחובה לשמור על שוויון בעת רישום תלמידים מעוגנות בדין ובפסיקה של בתי המשפט ואין הן מותנות בהסכמה של מנהלי המוסדות. חוסר ההסכמה מצידם של מנהלי הסמינרים לא אמור לפגוע בקידום התכנית ולהצדיק את הפסקתה", כתבה רובין בדו"ח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}