ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אושר: חמישה ימי חופשת לידה גם לאבא

אף אחד לא הצביע נגד ההצעה הזו - אך היה מי שנאם נגד • זוגתך ילדה? כעת תוכל גם אתה לצאת לחופשה קצרה

אושר: חמישה ימי חופשת לידה גם לאבא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לחופשת אבהות של חברי הכנסת תמר זנדברג, דוד ביטן, יואב קיש וקבוצת חברי כנסת. בקריאה שלישית תמכו 64 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

בהחלטה מוצע לקבוע שעובד יהיה רשאי להיעדר עד חמישה ימים מהיום שלאחר יום הלידה של בת זוגו. דין ההיעדרות בשלושת הימים הראשונים כדין חופשה שנתית, ואם אין לעובד ימי חופשה המגיעים לו, כדין חופשה ללא תשלום. בשני הימים הנותרים דין ההיעדרות כדין היעדרות מפאת מחלה, כאשר רואים את ימי ההיעדרות כיום השני והשלישי למחלתו והעובד יהיה זכאי לגבי ימים אלו לתשלום לפי חוק דמי מחלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "תקנות דמי מחלה צמצמו את האפשרויות שעומדות בפני האב באשר להיעדרות על חשבון ימי מחלה על מנת להתלוות לבת זוגו לבדיקות היריון. הצעה זו מציעה לתת את שיקול הדעת בידי האב בשאלה לאילו בדיקות להצטרף אליהן ובכך להפכו לחלק מתהליך ההיריון.

"מחקרים רבים עמדו על מעורבותם של אבות בטיפול בילדים ומצאו קשר ברור בין מעורבות בגידול ובחינוך הילד ללקיחת חופשת אבהות. ישראל אינה מזכה כיום גברים בחופשת אבהות, זאת למרות שישראל היא המדינה עם שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי, מה שהופך כל יום חופש ליקר ערך למשפחות. בכל העולם המערבי ישנה התקדמות לעבר מודל של הורות שוויונית והצעת חוק זו באה לעגן בחקיקה זמן משותף של זוג הורים בעת הולדת התינוק או התינוקת."

ח"כ זנדברג: "ההצעה הזו מביאה מושג היסטורי לספר החוקים והוא חופשת אבהות. חופשת לידה, הורות, אימהות נחשבת נחלתם הבלעדית של הנשים. יש לנו אינטרס כמדינה וכחברה להכניס יותר ויותר את האבא כשותף אינטגרלי בחיי המשפחה".

ח"כ עודד פורר נאם נגד החוק על אף שלא הצביע נגדו, ואמר - "הצעת החוק הזו יוצרת אפליה בין העצמאים לשכירים, ותגדיל את הפערים הקיימים ממילא בין בעלי העסקים הקטנים לשכירים. בשם השוויון אי אפשר לקיים אי שוויון אחר".
חופשת לידה חופשה לאבא תינוק חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד