כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שדולה חרדית-ימנית למען א"י? ביצה שלא נולדה

ידיעה שפורסמה ב'וואלה' הפתיעה את הח"כים של 'דגל התורה' • מדוע אין סיכוי להקים שדולה ימנית-חרדית ולמי היה האינטרס להפיץ את הספקולציה בטרם עת? • הסיפור המלא

שדולה חרדית-ימנית למען א"י? ביצה שלא נולדה

באתר 'וואלה' מדווחים על שדולות שאינן קיימות? היום (ד) פרסם האתר, כי חברי-כנסת חרדים עומדים להכריז, במהלך הימים הקרובים, על הקמת שדולה ימנית-חרדית למען ארץ ישראל.

לפי 'וואלה', לחברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, אין בעיה עם הקמת השדולה, רק בעיה קטנה עם השם: הם מבקשים לשנותו מ"השדולה החרדית למען ארץ ישראל" ל"השדולה למען הישובים החרדיים שמעבר לקו הירוק".

בירור שערך אתר 'בחדרי חרדים' עם דובריהם של שני הח"כים מעלה, כי "מעולם הם לא התפלספו או דנו בשמה של שדולה כזו, שכן הם אינם יודעים בכלל במה מדובר".

גם אצל חברי כנסת חרדים אחרים לא ניתן היה לקבל אשרור לידיעה. עם אנשי ש"ס, אגב, איש לא שוחח על הרעיון עד לשלב הזה.

עד כאן ההתייחסות לידיעה - ומכאן לעובדות:

לפני מספר שבועות נפגשתי עם אחד מקודקודי ארגון חלמי"ש, שביקש לבדוק את האפשרות להקמת שדולה ימנית שבראשה יעמדו הח"כים החרדיים. הצעתי לו לפנות תחילה לח"כ מאיר פרוש, שאת שמו שמעתי לא פעם מוזכר לטובה בקרב תושבי יש"ע, כמי שעזר להם רבות וכמי שליבו חם לנושא הישוב היהודי בארץ-ישראל.

לפני מספר ימים נערכה פגישה סודית בין יו"ר ארגון חלמי"ש, הרב יצחק פרידמן, לבין מאיר פרוש, בבניין משרד החינוך בתל-אביב. מקום המפגש נבחר בקפידה על-ידי המארח, שכן קטנים הם הסיכויים שחרדי יבחין בהתכנסות.

במהלך הפגישה הביע פרוש את תמיכתו העקרונית ברעיון, אך ביקש כי הארגון יוקם רק לאחר שיקבל את תמיכתם של חברי כנסת נוספים, ורצוי שיהיו ביניהם גם כאלה שאינם מזוהים ישירות עם הקו הימני.

בחלמי"ש ניסו לגשש, בינתיים ללא כל תוצאה.

גורמים בארגון מעריכים, כי הדלפת הידיעה ל'וואלה' נעשתה מתוך תקווה כי עצם פרסומה יביא לרתימתם של ח"כים נוספים לרעיון השדולה, המתרקם והולך.

האם שדולה שכזו עתידה לקום? צריך להיות אופטמיסט מושבע כדי לחשוב כך. תנועת 'דגל התורה' התרחקה, מאז ומעולם, מכל רעיון שריח ימני נודף הימנו, ואך סיכוי קלוש הוא שיצטרפו לשדולה מן הסוג הזה - ולא משנה איזה שם יעניק לה 'וואלה'.

אגב, על הביצה שלא נולדה הזו כבר יש מי שכועסים.

ח"כ זאב אלקין, יו"ר השדולה הימנית למען ארץ ישראל הגיב לכתבי 'וואלה' באמרו: "לא בטוח שטוב שידאגו רק לחרדים. זה לא חכם מבחינתם, בסופו של דבר הם יפסידו. הם יכולים להיעזר בשדולה הגדולה".

לדבריו, כאשר נזקק ראש עירית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, לעזרה בנושא ההקפאה, הוא ידע לפנות לכתובת המתאימה. "ארץ ישראל היא אחת, לא יעלה על הדעת שיש ארץ ישראל לחרדים ולאלה שאינם חרדים", סיכם ואמר, כשהוא מוסיף כי הוא "מצפה מהרב פרוש לבוא בדברים עם ראשי שדולת ארץ ישראל, ואם לא יעשה כן, אפנה אני אליו לברר את כוונותיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}