כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התנגדות מפתיעה ל'חוק האברכים': הגר"ש עמאר

כשברחובות הערים נמשכות ההפגנות, הוזמנו נציגי הסטודנטים ללשכת הרב הראשי הספרדי - ושמעו ממנו כי "אין בינינו מחלוקת" • יו"ר ההתאחדות: "שמחנו למצוא שותף לדרך"

הסטודנטים בלשכת הגר"ש עמאר
הסטודנטים בלשכת הגר"ש עמאר



ראשי התאחדות הסטודנטים נפגשו בשעות הצהריים עם הרב הראשי הספרדי, הגרש"מ עמאר. אווירה של פיוס נשבה באוויר. על השולחן לא עלה אף נושא, מלבד הצעת החוק של ח"כ משה גפני, שקיבלה את השם 'חוק האברכים'. הרב עמאר הביע את התנגדותו לחוק במתכונתו הנוכחית.

אם הופתעתם מעצם הפגישה, תהיו מופתעים עוד יותר לשמוע את הדרך שבה היא התרחשה: היוזמה הייתה של אנשי לשכתו של הרב עמאר. הם פנו לאיציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל - ונענו בחיוב.

כאמור, בצהריים הגיעו ללשכתו נציגים בכירים מאוניברסיטאות ומכללות שונות. בפגישה נכח גם מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר.

הרב עמאר פתח את דבריו במילים אישיות: "כשהזמנתי, אתכם קצת חששתי, מכיוון שחשבתי שלבכם עדיין טרי וגועש מההפגנות הגדולות שערכתם. לאחר שיחה עם איציק שמולי, גיליתי הנהגה בוגרת שנוהגת באחריות ורואה את טובת הכלל".

על-פי הנוכחים, כשנכנסו הצדדים לעובי הקורה, הביע הרב דעתו בעניין החוק - ואמר: "אני מעוניין ורוצה שיהיה חוק שווה לכולם. זה חכם יותר וצודק יותר וזה יוסיף לאחדות שלנו".

הרב עמאר הוסיף לסיום: "אני רואה שברוך השם יש לנו הרבה הבנה. המלכד גדול יותר מהמפריד. מה שצריך זה לשמוע איש את רעהו. כשמדברים ויש נכונות, רואים שהדברים הם לא כאלה נוראים ואפשר להגיע להבנות, מצאנו שאין בינינו מחלוקת בכלל.

"אני קורא מכאן לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לשבת עם הצעירים הללו ולהקשיב לרעיונותיהם".

אחד הנוכחים בפגישה מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הסטודנטים הביעו את התפעלותם מרצונו של הרב לעזור להם, ולא האמינו בשומעם מפיו כי הוא מסכים לדעותיהם.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, איציק שמולי, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני שמח שכבוד הרב הזמין אותנו. נענינו בחיוב להזמנה מתוך היכרות והערכה לפועלו של הרב. שמחנו למצוא אצל הרב עמאר גם דלת פתוחה וגם אוזן קשבת לבעיות שלנו ואף שותף לדרך.

"לא נתגלו בינינו שום מחלוקות והסכמנו למעשה על כל הדברים: בין היתר, על שילובם ההדרגתי של חרדים בשוק התעסוקה ושוויון במלגות לכל האוכלוסייה גם חרדית וגם חילונית. חשוב לנו לציין: המאבק שלנו הוא אינו נגד חרדים או אברכים. המאבק שלנו הוא בעד שוויון והשתלבותם של דתיים בשוק העבודה. הרב הבטיח לנו שיעביר את המסר לחברי הכנסת מכל הסיעות".

"נפנה לבג"צ"

מחר (ה) ייפגשו התאחדות הסטודנטים עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי. יש מי שטוען כי הפגישה תיערך כשרשרת לפגישה שהתקיימה היום עם הרב עמאר.

כזכור, התאחדות הסטודנטים הצהירה בימים האחרונים כי תפנה לבג"ץ בעקבות החוק, באם לא יוסדרו העניינים על גבי שולחן דיונים בצורה אנושית.

בפועל, מאחורי המילים היפות, מחאות הסטודנטים ממשיכות ברחבי הארץ.

אתמול הצהירו ראשי התאחדות הסטודנטים כי ירחיבו את המאבק נגד חוק האברכים בשלושה מישורים: ציבורי, משפטי, ופרלמנטרי.

האם הפגישה שהתקיימה היום והשלכותיה, יגרמו להם לשינוי תפיסה? האם יש שותפים נוספים לדעתו של הרב עמאר? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}