כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גרפיטי "בוגד" על בית הפרקליט הצבאי הראשי

מאבק פעילי הימין בפרקליט הצבאי הראשי חובש הכיפה השחורה, עולה מדרגה: על הבניין שמול ביתו רוססה הכתובת: "גולדסטון ומנדלבליט - בוגדים" • צה"ל: ניסיון להלך אימים

גרפיטי "בוגד" על בית הפרקליט הצבאי הראשי

אלמונים ריססו הלילה כתובות גרפיטי סמוך לביתו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, שבשכונת הדר גנים בפתח תקווה. בין היתר רוססה על ביתו הכתובת "בוגד", ועל הבניין שמול ביתו רוססה הכתובת: "גולדסטון ומנדלבליט - בוגדים".

בנוסף, על שמשות כלי הרכב בשכונה הונחו כרוזים בהם נכתב: "בשכונתנו מתגורר הפרקליט הצבאי הראשי... אולם, בשונה משאר החיילים שמוסרים נפשם למעננו - אביחי רק מפריע".

בכרוזים נכתב "מנדלבליט, אל תפריע לנו להילחם", ו"הורד ידיך מחייל ישראלי".

בשנה האחרונה הופצו כרוזים בגנותו בבתי כנסת וסמוך לביתו של מנדלבליט, אלוף חובש כיפה שחורה, בהם נטען כי הוא מוביל ל"מדיניות הרסנית". בנוסף, הופצו ברשת האינטרנט סרטונים הקוראים לחיילים לא לשתף פעולה עם חוקרים, בכל האמור לפעולות שביצעו במהלך לחימה במצע 'עורפת יצוקה'.

מאז תום מבצע עופרת יצוקה תולים בימין את האשמה ב"מדיניות ההעמדה לדין" בפרקליט הצבאי הראשי. מנדלבליט זוכה לביקורת רבה גם על שיתוף הפעולה של הפרקליטות הצבאית עם ארגוני שמאל, בהם ארגון זכויות האדם "בצלם".

מדובר צה"ל נמסר: "האירועים האחרונים סביב הפצ"ר, האלוף אביחי מנדלבליט, הינם חמורים ומסוכנים ומהווים נורת אזהרה אדומה לכולנו. הפצת הכרוזים וכתובות הנאצה שרוססו היום סמוך לביתו, יש בהם ניסיון ברור להלך אימים על קצין בכיר בצה"ל, למנוע ממנו למלא את תפקידו, ובכך לפגוע בצה"ל ובשלטון החוק. הרמטכ"ל אשכנזי מגבה את פעילותו ואת החלטותיו של הפצ"ר שתכליתן שמירה על החוק ועל הנורמות בצה"ל, ומגנה בכל לשון את ההתנכלויות לפצ"ר ולמשפחתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}