כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

"אם בג"צ יתערב במתווה הכותל - נחוקק חוק נגד הבג"צ" • האזינו

שר הבריאות יעקב ליצמן הציג קו תקיף כנגד הניסיונות של בג"צ להתערב במתווה הכותל: "אם יתערב נחוקק חוק נגד בג"צ. לא מסכים לשינוי בסטטוס קוו". על ההסכם המתגבש עם טורקיה: "לא מכיר. לא צריך לדחוף את האף". האזינו

השר יעקב ליצמן (הדס פרוש, פלאש 90)
השר יעקב ליצמן (הדס פרוש, פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) מציג היום קו תקיף כנגד הניסיונות לפרוץ את חומות השבת עם אישור תחבורה ציבורית בערים שונות בישראל, כפי שמנסים לעשות כמה מחוקקים - מהקואליציה ומהאופוזיציה, וכנגד האפשרות שבג"צ ינסה להתערב במתווה הכותל.

בראיון שהעניק הערב (ראשון) לעיתונאי משה גלסנר ב"קול ברמה", אמר ליצמן על נושא השבת: "חד-משמעית לנו יש הסכם קואליציוני, שם סוכם על הסטטוס קוו. אני לא מסכים לשום שינוי בסטטוס קוו. בפגישה עם גפני ודרעי החלטנו שנטפל בזה. אולי נביא הצעת חוק בנושא. קיבלנו ברכה, מתנה, מהשמיים, אז רוצים להחזיר את המתנה הזו?".

ראיון - יעקב ליצמן


גם בנוגע לסערה סביב מתווה הכותל הודיע ליצמן כי יתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו ואף איים כי במידה ובית המשפט העליון יתערב בנושא לא יהיה מנוס מלחוקק חוק עוקף בג"צ: "יש לנו סטטוס קוו. על זה חתמנו. אף אחד לא יכול לערער על זה - גם לא נתניהו. אם בג"צ יתערב נצטרך לחוקק חוק נגד הבג"צ".

על הנושא המדיני החם של השעות האחרונות - לקראת הסכם פיוס עם טורקיה - אמר ליצמן כי הוא אינו מכיר את פרטי ההסכם וכי "לא צריך להכניס את האף איפה שלא צריך".

על מהפכת הקנאביס אמר ליצמן: "כשהייתי סגן שר סירבתי להכנס לנושא הזה. כשהתמניתי לתפקיד שר נאלצתי להכנס ולהבין. פעם ראשונה שראיתי קנאביס בחיים היה ערב ההודעה שלי בכנסת בנושא ולכן ביקשתי לראות במה מדובר. מדובר בסם ככל הסמים".

על אישור ההצעה ליום חופש נוסף בימי ראשון אחת לכמה שבועות אמר ליצמן כי "אני לא חושב שיש לו השפעה. צריך עוד לבדוק את זה, אבל דבר אחד צריך לומר: החיידרים שלנו ימשיכו ללמוד. מי ישלם את זה?".

סייע בהכנת הידיעה: איציק מן
יעקב ליצמן מתווה הכותל חילולי שבת תחבורה ציבורית בשבת בג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}