כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הצעת 'חוק הסיקריקים', יצאה לדרך: "טרוריסטים"

ח"כ יעקב כץ הגיש את הצעת 'חוק הסיקריקים': חברי הכת פעילי טרור • ל'בחדרי חרדים' טוען כצל'ה: אנשי 'העדה' סייעו לי בניסוח • וגם: החרדים שחתמו על ההצעה

מהיום טרוריסטים? הפגנת סיקריקים בירושלים. ארכיון בחדרי חרדים
מהיום טרוריסטים? הפגנת סיקריקים בירושלים. ארכיון בחדרי חרדים



קבוצת ה'סיקריקים' מחוסרי המעש שעמדו באותה תפילת מנחה של צום גדליה בשטיבלאך של מאה שערים ונתנה מעט דרור ליצריה כאשר הקורבן הוא הח"כ הציוני וה'מיזרוחניק' יעקב כץ-כצל'ה - לא תיארה לעצמה עם מי היא מתעסקת.

ח"כ יעקב כץ, איש ארץ ישראל השלמה ויו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, עמד בעין הסערה, מוקף בקומץ סהרורים ומטילי-אימה, והבטיח לנקום.

לא חלפו שעות ספורות מאז התקרית, והוא התחייב מעל לכל קו-נייעס זניח שקיים על מפת התקשורת החרדית המורחבת, כי הוא ירדוף אחר כת הסיקריקים עד חורמה, ועד בכלל. "אני אגיע לכל אחד מהם", הוא סינן בזעם.

אמש, לאחר שאסף את חתימותיהם של עשרות ח"כים שהצטרפו להצעה, הניח כצל'ה על שולחן הכנסת את 'חוק הסיקריקים', תוך שהוא פונה ליו"ר ועדת הכנסת ומבקש ממנו כי יפטור את ההצעה מחובת ההנחה ויקצר בכך את התהליך, "מחמת דחיפות החוק".

לפי הצעת החוק, יוכרו הסיקריקים ממאה שערים כפעילי טרור לכל דבר, על כל המשמעויות הכרוכות בכך בחוק הישראלי. בדברי ההסבר לחוק, הוא מסביר כי החוק "יאפשר לרשויות החוק לעשות שימוש בכלים שונים כנגד ארגון המוגדר כארגון פשיעה. כלים אלו נועדו להקל על מערכת אכיפת החוק לשמור על בטחון ושלום הציבור. הניסיון מלמד שהאכיפה נגד קבוצת אנשים הפועלים בשם או כנגד הדת במעשי אלימות קשה יותר וכי האוכלוסיה פגיעה יותר.

"במצב כזה נותרים אנשים רבים החוששים לחייהם, לפרנסתם או לרווחתם ולעיתים אף חוששים לפנות לרשויות החוק בבקשת עזרה מפני אימת הטרור השוכן בקרבם, ללא מענה.

"מוצע בזה שחבר בני אדם העושה מעשי טרור ממניעים דתיים או כנגד מניעים דתיים, ייחשב כארגון פשיעה ותינתן לרשויות האפשרות להפעיל נגדו את הסמכויות הניתנות להם בחוק במאבקם בארגוני פשיעה".

בין החתומים יחד עם כצל'ה על הצעת החוק, ניתן למצוא ח"כים שאינם אוהדי חרדים מצד אחד, דוגמת יוחנן פלסנר (קדימה) שאינו מחמיץ הזדמנות לנגח את החרדים, לצד ח"כים חרדיים מש"ס, כמו חיים אמסלם, אברהם מיכאלי, אמנון כהן ונסים זאב.

"באו אליי מהעדה החרדית"

בראיון ל'בחדרי חרדים' נשמע כצל'ה נלהב מהצעת החוק. "החוק הזה יסייע בידי כוחות הביטחון למגר את כת הסיקריקים מרחובות ירושלים", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'.

• מתי החלטת להיטפל לסיקריקים?

"לפני 50 יום בדיוק, בעת שבאתי להתפלל תפילת מנחה של צום גדליה בבית הכנסת 'ישועות יעקב' בשכונת אבותיי מאה שערים,
חברים בכת הסיקריקים החלו לגדף אותי תוך איומים וצרחות אימה, עד שנחלצנו מידם על ידי תושבי השכונה הנפלאים.

"התלוננתי במשטרה, נפגשתי עם ראשי כוחות הביטחון ולמדתי להכיר את מצוקתם הקשה של תושבי שכונת מאה שערים, שחייהם הפכו לסיוט בצל איומי הכת הסוטה הזו, המביישת את תושבי השכונה".

• זכית לשיתוף פעולה חרדי?

"בוודאי. נפגשתי, בלשכתי ובמקומות נוספים, בדרך כלל בחשאי, עם נציגים של העדה החרדית, חסידי תולדות אהרון, ועוד רבים מתושבי השכונה. קיבלתי מאות פניות מצוקה מאנשים שכת הסיקריקים ממררת את חייהם", טוען כצל'ה. "הלשכה שלי הפכה להיות לשכה לפניות הציבור של תושבי מאה שערים", הוא מטעים.

"אתם יודעים שחברת אגד איננה נכנסת מזה חצי שנה לשכונת מאה שערים מפני שכוחות הביטחון אסרו עליה לעשות כן בגלל התקפות כת הסיקרים? אמהות, זקנים וילדים נאלצים לצעוד עם סלים קילומטרים כדי להביא את מרכולתם לביתם.

"מתברר שאנשי הכת שורפים חנויות, מתיזים אקונומיקה על נשים חרדיות שלבושן אינו מניח את דעתם.

"אני סבור שתושבי שכונת מאה שערים זכאים לחיות חיי שלווה ולחיות חיי תורה בנועם הליכותיהם בלי איומי חבורה פושעת וסוטה. החוק הזה יסייע בידי כוחות הביטחון להחזיר את החיוך לפניהם של תושבי מאה שערים", מסיים כצל'ה, ומתפנה להראות לכת הקיצונית עם מי היא העזה להתעסק.

האם מאה שערים יכולה להתחיל לחייך? אין לדעת. גם אם החוק ייחקק, המשטרה זקוקה לאומץ רב כדי להיכנס לקן-הצרעות הסיקריקי. מצד שני, עם גיבוי בדמות חוק כה מאסיבי, תמיד העבודה יכולה להיות קלה יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}