כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לייקווד: המשטרה נגד מתנדבי 'הצלה'

חשבתם שרק בארץ מתנכלים ל'הצלה'? • שוטר בניו-ג'רזי עיכב מתנדב שהיה בדרכו לקריאת חירום • גורמי ההצלה: "העיכוב הארוך היה עלול לעלות בחיי אדם" • המפכ"ל התנצל, אך המתנדבים לא מסתפקים

לייקווד (צילום: בחדרי חרדים)
לייקווד (צילום: בחדרי חרדים)

חברי ארגון 'הצלה' המקומי בעיר התורנית לייקווד שבניו-ג'רזי, מתקשים להיענות לקריאות החירום. לטענתם, המשטרה מפריעה להם ולא מאפשרת להם גישה לזירות חלק מהאירועים.

המקרה האחרון אירע ביום שני שעבר. מתנדב 'הצלה' קיבל קריאה לאירוע חירום. בדרך, נתקל בשוטר מקומי שלא נתן לו להמשיך את דרכו בטענות שונות. השוטר הביע זלזול ואמר למתנדב: "מדוע יש לך אורות חירום ברכב יותר ממני? ולמה הן פועלות בזמן שהמקרה הוא לא מקרה חירום?".

הדיאלוג בין השוטר למתנדב נמשך דקות ארוכות. רק בסיומן שוחרר המתנדב לדרכו למקום האירוע, בתנאי שלא ישתמש באורות הסירנה ויכבה אותם מיידית. המתנדב אף קיבל זימון לחקירה משטרתית.

גורמי ה'הצלה' טוענים כי העיכוב היה עלול לעלות בחיי אדם.

בתגובה שקיבלו חברי 'הצלה' לייקווד ממפכ"ל המשטרה, נמסר להם: "אכן נעשה עוול במקרה הזה. הוא נמצא בבדיקה והגורמים הרלוונטיים ייחקרו בהתאם".

בנוסף, הביע המפכ"ל את קורת רוחו מפעילותם של חברי ה'הצלה' ושיתוף הפעולה עם כוחות ההצלה השונים.

אולם מתנדבי 'הצלה' לא מסתפקים בתגובה התמימה. הם מצידם טוענים, כי זהו מקרה שני בחודשים האחרונים שבו המשטרה מקשה על פעילי הארגון לעשות את מלאכת הקודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}