י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

טרגדיה בדרום: שני ילדים בני שנתיים ושלוש נשכחו ברכב ומתו

בשעות הצהריים, בשיא החום, מורה בבית ספר בנגב שכח את שני ילדיו, בני שנתיים ושלוש, ברכבו. לאחר זמן מה הבחינו עוברי אורח בילדים ברכב, כוחות ההצלה הוזעקו למקום ולא נותר להם אלא לקבוע את מותם

זירת האירוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת האירוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בשעות הצהריים, בשיא החום, מורה בבית ספר בנגב שכח את שני ילדיו, בני שנתיים ושלוש, ברכב בחניה בסמוך לבית הספר בכפר דיר אלאסד. לאחר זמן מה הבחינו עוברי אורח בילדים ברכב, כוחות ההצלה הוזעקו למקום ולא נותר להם אלא לקבוע את מותם.

האירוע התרחש בשעות הצהרים, כאשר מעט לפני השעה 13:00 התקבל דיווח על שני ילדים שחולצו מרכב ליד בית ספר יסודי בכפר דיר אל אלאסד לאחר שככל הנראה שהו בו מספר שעות. חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום החלו לבצע בהם פעולות החייאה, אך לאחר זמן קצר לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של הילדים, בני שנתיים ושלוש.

טרגדיה: שני ילדים נשכחו ברכב ומתו


חובש בכיר במד"א ראד אבועגאג שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לבית סמוך שם ראינו 2 ילדים כבני שנתיים ו 3 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהם ללא רוח חיים, סיפרו לנו שחילצו אותם מרכב לאחר שהם שהו בו ככל הנראה מספר שעות. ניסינו להעניק להם טיפול רפואי אבל נאלצנו לקבוע את מותם בשטח בתוך דקות."

חאג חסן עינאד מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני ילדים ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שנשכחו ברכב בסמוך לביתם. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותם".

אבו חליל זייאד מתנדב זק"א מהפזורה הבדואית בנגב, אמר: "מדובר באיש חינוך, דמות מוכרת בישוב שככל הנראה שכח להוריד את השניים אצל המטפלת ונסע בבוקר ישר למקום עבודתו, כשסיים את העבודה ונסע למטפלת לא מצא אותם, כשרץ לרכב חרב עליו עולמו כשהוא מצא את שני תינוקיו כשהם ללא רוח חיים, יחד עם מתנדבי זק"א נוספים אנו מטפלים בזירה הקשה ומשתתפים בכאבו הגדול של האב השכול, אותו אנחנו מכירים".

במשטרת מרחב נגב פתחו בחקירה נסיבות המקרה.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008- 2016 אירעו 391 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 439 ילדים. 22 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד (כוול המקרה של היום). בשנת 2016 שלושה מקרים של שכחת ילדים ברכב הסתיימו במוות.
רכב חום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}