כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

צה"ל: הפלסטיני שנהרג הלילה לא יידה אבנים ובקבוקי תבערה

זיהוי שגוי גרם למותו של צעיר פלסטיני ופציעתם של אחרים, תוך כדי מרדף אחר מיידי אבנים ובקבוקי תבערה בכביש 443

צה"ל פועל בשטחים. צילום ארכיון
צה"ל פועל בשטחים. צילום ארכיון

שעות ארוכות לאחר הירי ממנו נהרג הנער מחמוד בדראן ונוספים נפצעו, אומרים בצה"ל כי ככל הנראה הצעירים לא היו מעורבים ביידוי בקבוקי תבערה באבנים לעבר כלי רכב ישראלי ממנו נפצעו שלושה יהודים.

במהלך הלילה בסמוך לשעה 1:00 יידו מחבלים אבנים גדולות, שפכו שמן על הכביש וגם יידו בקבוקי תבערה על כביש 443 ליד הכפרים חרבתא ובית עור א-תחתא, ממחסום מכבים לכיוון ירושלים.

שורה של כלי רכב ניזוקו קשות, ושלושה יהודים בהם זוג תיירים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שערי צדק בבירה. בין הנרגמים באבנים, היה גם רכב צבאי ובו מפקד מחלקה ולוחם מחטיבת כפיר המשרתים בגזרה סמוכה. השניים הגיבו בירי תוך מרדף מהנקודה בה יידו את האבנים. שני חשודים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

אולם הבוקר, לאחר תחקיר ראשוני, עלה כי מהירי נפגעו בשוגג ערבים ששהו בסמוך לזירת הפיגוע אך לא היו מעורבים בו לכאורה.

כתוצאה מהירי נהרג הנער מחמוד בדראן בן 15 תושב בית עור א-תחתא, וארבעה נוספים נפצעו באורח קל בינוני וקשה. אחד מהם פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והשאר פונו לבית החולים הממשלתי ברמאללה.

דובר צה"ל מסר: "מתחקיר ראשוני של האירוע בכביש 443 הלילה נמצא כי במהלך הירי שבוצע על ידי כוח צה"ל להסרת האיום ככל הנראה נפגעו בשוגג בלתי מעורבים ששהו סמוך לנקודה שבה התרחש האירוע. האירוע מתוחקר". מוקדם יותר מסר צה"ל כי קבוצת הפלסטינים ניסתה לפגוע בכלי רכב חולפים באבנים ובבקבוקי תבערה. היא הצליחה להסב נזק משמעותי לרכב אחד ולפצוע שלושה מהנוסעים בו. שני חשודים במעורבות בידויי האבנים נעצרו.

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 12 מבוקשים. 6 ממהעצורים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכות הביטחון.

בנוסף, צה"ל הרסו הלילה יחד עם לוחמי מג"ב והמינהל האזרחי את ביתו של המחבל בשאר מצאלחה בכפר חג'ה. המחבל ביצע את פיגוע הדקירה ביפו בחודש מרץ, בו נרצח התייר טיילור פורס ז"ל ונפצעו 11 אזרחים נוספים.
כביש 443 יידוי אבנים פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}