משרד התקשורת קנס את חברת סלקום בגין הטעיית צרכנים וחריגה מרשיונה
בתום מהלך ממושך קנס משרד התקשורת את חברת סלקום בסכום של 1,517,260 שקל בגין חיובים שקיבלו לקוחות, בעיקר חרדים, בחבילות "ללא הגבלה", מה שהיווה הפרה של הוראות הרישיון
- אלי שלזינגר
- י"ג סיון התשע"ו
- 1 תגובות
סלקום (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)
בתום מהלך ממושך קנס משרד התקשורת את חברת סלקום בסכום של 1,517,260 שקל בגין חיובים שקיבלו הלקוחות בחבילות "ללא הגבלה", מה שהיווה הפרה של הוראות הרישיון.
לפני כשנה וחצי ובמשך תקופה חייבה חברת סלקום צרכנים בשל מה שהוגדר על ידה כ"חריגה משימוש הוגן וסביר" במסגרת חבילות ללא הגבלה שהציעה בפרט בלקוחות הנמנים על "קומות הכשרות". מהתלונות שהגיעו בנושא ללשכתו של ח"כ אורי מקלב התברר כי הגבייה המדוברת גבוהה משמעותית בקרב לקוחות חרדיים, שכן בסלקום שיגרו מסרונים ללקוחות שעמדו לחרוג מתקרת השיחו שהגבילה, אך לקוחות הנמנים על הקומות הכשרים לא קיבלו הודעה כזו ולא יכלו לדעת על החריגה שלהם. בנוסף, הפעילה סלקום מערך גבייה אגרסיבי לגביית החיובים המוטעים שהציגה.
מקלב פנה בנושא אל משרד התקשורת ובמקביל קיים דיון בנושא, בו הועלו טענות הלקוחות על גביה שלא כדין והובהר כי סלקום חרגה מכללי הרישיון שניתן לה בכך שהציגה חבילות "ללא הגבלה", כשבפועל הן הוגבלו אך הלקוחות לא ידעו את גובה ההגבלה שהסתתרה תחת הכותרת "שימוש הוגן וסביר".
בעקבות כך, הורה משרד התקשורת לסלקום להפסיק להציג מצג שווא של חבילות ללא הגבלה לצרכנים ובשבוע שעבר החליט המשרד לקנוס את סלקום בסכום גבוה בשל העבודה שהחברה לא פירטה באופן ברור למנויים שלה מהו "שימוש הוגן וסביר" בחבילות "ללא הגבלה" שמכרה, מהי חריגה ולפי מה יתבצע חיוב נוסף במקרה של חריגה. גובה הקנס נקבע, בין היתר, בהתאם למספרם של אלפי המנויים שנחשפו להפרה, משך ההפרה, היקף הנזק הכספי שנגרם, התועלת שהפיקה החברה כתוצאה מההפרה והפרות קודמות של החברה.
"ההיטל הכספי שמשרד התקשורת השית על חברת סלקום מהווה תמרור אזהרה לחברות צרכניות שלא ינצלו וייפגעו בלקוחותיהם, ובכך אלו לא יושארו ללא הגנה", אנו שמחים כי נעשה צדק צרכני וניאבק גם בעתיד בכל ניסיון לפגוע בציבור הצרכנים, אמר ח"כ הרב מקלב".
מחברת סלקום נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה, כי הטענות כלפי החברה אינן נכונות, ובכוונתה להגיש ערער.
לפני כשנה וחצי ובמשך תקופה חייבה חברת סלקום צרכנים בשל מה שהוגדר על ידה כ"חריגה משימוש הוגן וסביר" במסגרת חבילות ללא הגבלה שהציעה בפרט בלקוחות הנמנים על "קומות הכשרות". מהתלונות שהגיעו בנושא ללשכתו של ח"כ אורי מקלב התברר כי הגבייה המדוברת גבוהה משמעותית בקרב לקוחות חרדיים, שכן בסלקום שיגרו מסרונים ללקוחות שעמדו לחרוג מתקרת השיחו שהגבילה, אך לקוחות הנמנים על הקומות הכשרים לא קיבלו הודעה כזו ולא יכלו לדעת על החריגה שלהם. בנוסף, הפעילה סלקום מערך גבייה אגרסיבי לגביית החיובים המוטעים שהציגה.
מקלב פנה בנושא אל משרד התקשורת ובמקביל קיים דיון בנושא, בו הועלו טענות הלקוחות על גביה שלא כדין והובהר כי סלקום חרגה מכללי הרישיון שניתן לה בכך שהציגה חבילות "ללא הגבלה", כשבפועל הן הוגבלו אך הלקוחות לא ידעו את גובה ההגבלה שהסתתרה תחת הכותרת "שימוש הוגן וסביר".
בעקבות כך, הורה משרד התקשורת לסלקום להפסיק להציג מצג שווא של חבילות ללא הגבלה לצרכנים ובשבוע שעבר החליט המשרד לקנוס את סלקום בסכום גבוה בשל העבודה שהחברה לא פירטה באופן ברור למנויים שלה מהו "שימוש הוגן וסביר" בחבילות "ללא הגבלה" שמכרה, מהי חריגה ולפי מה יתבצע חיוב נוסף במקרה של חריגה. גובה הקנס נקבע, בין היתר, בהתאם למספרם של אלפי המנויים שנחשפו להפרה, משך ההפרה, היקף הנזק הכספי שנגרם, התועלת שהפיקה החברה כתוצאה מההפרה והפרות קודמות של החברה.
"ההיטל הכספי שמשרד התקשורת השית על חברת סלקום מהווה תמרור אזהרה לחברות צרכניות שלא ינצלו וייפגעו בלקוחותיהם, ובכך אלו לא יושארו ללא הגנה", אנו שמחים כי נעשה צדק צרכני וניאבק גם בעתיד בכל ניסיון לפגוע בציבור הצרכנים, אמר ח"כ הרב מקלב".
מחברת סלקום נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה, כי הטענות כלפי החברה אינן נכונות, ובכוונתה להגיש ערער.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות