י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

משבר כחלון גפני מסתיים: ערך הנקודה לבחורי ישיבות יוחזר

אחר שחשפנו אמש את המתקפה החריפה של שר האוצר כחלון על יו"ר ועדת הכספים גפני, פרסום ראשון ב"בחדרי": המשבר הסתיים - גפני השיג לעולם הישיבות תקציב מכובד נוסף, שיחסל לחלוטין את הנזקים שגרמו לפיד ו'יש עתיד' לעולם התורה

צילום: יצחק הררי
צילום: יצחק הררי

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ההתעקשות של גפני עזרה לעולם התורה - יותר ממאה מיליון שקלים נוספים יועברו לתקציבי הישיבות והכוללים, זאת במסגרת הסיכומים, הרגעת המתיחות והמשבר בין שר האוצר כחלון ליושב ראש ועדת הכספים משה גפני. בכך חוצה התקציב השנתי לעולם התורה את רף המיליארד שקלים.

לאחר שאמש נחשף בדיווח בלעדי ב'בחדרי חרדים', דברים שנאמרו ודלפו מישיבת פורום ראשי הסיעות, במהלכה נשמעו התקפות חריפות של שר האוצר משה כחלון נגד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בנושא העברות תקציביות שגפני תוקע בועדת הכספים - גורמים בכירים במשרד האוצר מאשרים הערב ל'בחדרי חרדים' כי הצדדים הגיעו להסכמות. בכך למעשה ניתן לומר כי המשבר מאחורינו, כך גם ניתן ללמוד מדברים שאמר מוקדם יותר היום חבר הכנסת גפני למצלמת 'בחדרי'.

עוד נודע, כי ביום ראשון הקרוב צפויה לעלות להצבעה בממשלה הצעת מחליטים שתאשר סכום של כ-100 מליון שקלים לטובת ערך הנקודה של תלמידי הישיבות והאברכים. מה שיחזיר את המצב לקדמותו לשנת 2012 טרם גזרות לפיד, ובכך המשבר בין גפני למשרד האוצר מאחורינו. הסכום הסופי עדיין לא נקבע, והוא תלוי בכמה חישובים.

מוקדם יותר היום, ח"כ גפני הגיב לראשונה להתקפות של כחלון שנחשפו אמש ב'בחדרי' ואומר כי יחסיו עם כחלון מצויינים. הוא אישר לראשונה כי קיבל הצעה להתמנות לשר הכלכלה, כדי שיפנה את ראשות ועדת הכספים ודחה אותה על הסף.
גפני מגיב לחשיפת בחדרי
בעניין המתקפה של כחלון, גפני כנראה ידע מוקדם יותר היום כי הדברים לקראת הסכמה, ולכן אמר את הדברים הבאים: "אני לא מאמין שהיה דבר כזה, לא יכול להיות דבר כזה . מערכת היחסים בינינו מצויינת."

שאלנו את גפני אודות הפרסום בסוף השבוע כי קיבל הצבעה להתמנות לשר הכלכלה תמורת ויתור על ועדת הכספים והשיב "כל הזמן אני מקבל הצעות, מתחילת הקדנציה אני מקבל הצעות ודחיתי אותם. אני נמצא כאן בועדת הכספים כי אני חושב שזו השליחות שלי למען הציבור שאני מייצג אותו ולמען עם ישראל בועדת הכספים, אני חושב שכאן אני יכול לעשות את זה טוב יותר ממשרד ממשלתי"

עוד נודע 'לבחדרי חרדים' נודע כי ביום שני בערב לאחר שהשר כחלון תקף את גפני בחריפות בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, נפגשו השניים במליאת הכנסת, כאשר כחלון התנצל בפני גפני על הדברים החריפים שאמר נגדו. עוד נודע, כי לאחר פרסום הדברים אמש ב'בחדרי חרדים' על כך שכחלון כינה את גפני 'סחטן', העבירו מקורבי כחלון מסרים מרגיעים ליו"ר ועדת הכספים גפני כי פניהם לא למלחמה.

כזכור אמש 'בחדרי חרדים' הביא את התמלול המלא של ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה
בה תקף כחלון את גפני. השר כחלון התחיל ואמר לראשי המפלגות: "אני לא מסוגל יותר לעבוד עם גפני. נמאס לי מההתנהלות. אי אפשר שזה ימשיך. חמור שהדברים מתנהלים בצורה שתוקעת את העבודה".

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "מה הבעיה. למה לא פותרים זאת?"

השר כחלון: "הוא סחטן וגם לא מעוניין בפתרון ולא נוכל לעבוד ככה יותר".

ראש הממשלה שאל: "הדבר כה חמור?"

״כן״ השיב כחלון, "וזה עוד כשהוא הבטיח במו"מ הקואליציוני שיעזור לנו לעבוד, בפועל הוא עושה ההיפך".

השר יעקב ליצמן התערב: "צריך לבחון כל דבר לגופו".

השר אריה דרעי: "אולי הוא רוצה להיות שר?"

ראש הממשלה נתניהו: "אולי הוא רוצה להיות ליצמן?"

לאחר דין ודברים, הורה ראש הממשלה נתניהו לראש לשכתו דוד שרן להתערב במשבר, לנסות לגשר בין הצדדים ולהביא אותו לסיומו.

עודכן: 20:31
משבר גפני כחלון עולם התורה מאה מיליון ערך נקודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}