כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

שוברים את הראש? רשימת האטרקציות המומלצות לחופש

עסוקים בשאלה השנתית - להיכן נצא עם הילדים בחופש? מגזין 'בחדרי חרדים' הכין לכם רשימה מגוונת ומסקרנת לכל המשפחה, ההורים וגם הילדים • אטרקציות תיירותיות חינם בחופשת הקיץ הקרובה • תערוכות מרתקות, ביקורים במפעלים ומיצגים מפעימים • תבואו, יהיה מעניין

יהלומים. צלם: פלאש 90
יהלומים. צלם: פלאש 90

מוזיאון היהלומים על שם הארי אופנהיימר, השוכן בלב מתחם היהלומים הישראלי ברמת-גן, מציג תערוכה העוסקת בגלגולו של היהלום, החל מהיווצרותן במעבה האדמה, דרך כרייתו, שלבי עיבודו ועד להגיעו לתכשיט המוגמר. המבקרים בתערוכה יחוו באמצעות מסע וירטואלי בו יפגשו מומחים בתחומים שונים, היבטים מגוונים הקשורים ביהלום: אופן היווצרותו, השיטות לכרייתו, שלבי עיבודו מגלם למלוטש, המסחר בו, תכונותיו והשימושים השונים הנעשים בו בענפי הנוי והתעשייה.

במהלך ביקור זה, נחשפים המבקרים לתהליך מרתק המתאר את דרכו של היהלום ממעמקי המכרה עד לשיבוצו בתכשיטים ובאביזרי נוי - מסע מסתורי מבטן האדמה אל ליבו של האדם. סיפורו של היהלום ושל ענף היהלומים הישראלי מומחש באמצעים מגוונים המשלבים מוצגים, עמדות מידע, סרטי וידאו ומולטימדיה, אשר כולם יחד מעניקים למבקר חוויה אינטראקטיבית המביאה לידי ביטוי מרבי את יופיו וזהרו של המינרל היקר בעולם – היהלום.

התערוכה נוגעת גם בפן היהודי והישראלי של ענף היהלומים ומדגישה את השילוב הייחודי בענף זה בין ההיסטוריה, המסורת וההמשכיות ובין הצורך בהתאמה לשינויי הזמן ולחידושי הטכנולוגיה. התערוכה משלבת ממצאים, מוצגים והסברים על גבי פנלים גרפיים, השזורים לתוך מארג של סרט חוויתי המוקרן בהמשכים ומתפרש על פני מספר עמדות לאורך מסלול הביקור.

במרכז הסרט - המארח, שהינו למעשה תחקירן/עיתונאי אשר בדומה לנו המבקרים התמימים, אינו יודע מאום על יהלומים. המבקרים מתלווים במסע וירטואלי, המוקרן על גבי מסכים חצי שקופים, שבו פוגשים מומחים שונים, המסבירים את ההיבטים השונים הקשורים ביהלום, החל מתהליכי ההיווצרות והכרייה דרך שלבי העיבוד ועד לשיבוצו בתכשיט. כך, אט אט, נחשפים, לסיפור הקסום של סוד היהלום, ובהדרגה, נוצר קשר אינטימי בין המבקר-המארח-המוזיאון.

בכל אחת מתחנות מסלול הסיור, עומדים לרשות המבקרים מאגרי מידע המאפשרים העמקה והרחבה לאחר המיצג. התערוכות המתחלפות במוזיאון מאירות בכל פעם זווית נוספת בעולמו המופלא של היהלום ומספקות כלי נפלא להצגת התרבות, המסתורין והיוקרה השזורים בעולם אבני החן והתכשיטים כלי החיבור בין האדם ובין מושא אהבתו - היהלום.

התערוכה פתוחה החל מה 27/4/14 ועד 30/7/14 התערוכה מוצגת לקהל הרחב בימים א'- ה': ימים א, ב, ד, ה 10:00 – 16:00 ימי ג' 10:00 – 18:00 טלפון לבירורים: 03-6127581, 5751547






היכרות מרתקת בחוות "דגי הדן" בגליל העליון
החופש הגדול והחיפוש אחרי מקור קריר וחינמי מוביל אותנו אל חוות דגי הדן בגליל העליון המציעה גם מידע חשוב על הדגים וגם בילוי בחיק הטבע. הסיור בחווה משלב הכרות חווייתית עם תהליך גידול דגי הפורל, החל משלב הביצים המופרות ועד לדגים הבוגרים. חוות "דגי הדן", פתוחה לביקורים בכל יום, בחווה 45 בריכות, החל מ"בית האימון" לדגיגונים הקטנטנים, ועד בריכות המתאימות לשלבים שונים של גידול הדגים, בריכה מיוחדת לגידול דגי ענק ומתקני טיפול ובקרה מתקדמים. הסיור בחוות "דגי הדן" מהווה חוויה ייחודית ומעניינת, המלמד על תהליך גידול הדגים, תוך צפייה בעבודת עובדי החווה. הסיור במקום אורך בין 15 דקות ועד 45 דקות על פי רמת העניין.

במהלך הסיור תחשפו לתהליך שעוברים הדגים בחווה. ראשית המסלול במדגרות בהן מאות אלפי ביצי דגים מארה"ב, אשר מוכנסים לבית האימון ולאחר מספר ימים בוקעים מהם הדגיגים. בהמשך הטיפול מרגילים אותם למזון מיוחד המעשיר אותם. בהמשך ניתן לעקוב אחר הדגיגים החל מגיל 8 שבועות וממשקל של 5 גרם, בבריכות הגידול השונות ועד למשקל הסופי של כחצי קילוגרם. בבריכות הפזורות ברחבי החווה ניתן להבחין במערכת "חמצניות" ממוחשבת, שתפקידה לבקר את רמת החמצן במים, ובמידת הצורך להפעיל פרופלורים מיוחדים אשר משפריצים רסיסי מים ומאפשרים לטיפות המים לספוח חמצן. גם מערכת ההזנה הוא ממוחשבת, ומזינה את הדגים על פי גודלם וכמות הדגים בבריכה.

עוד ניתן לראות בחוות "דגי הדן", גם את מתקני הדייג המיוחדים השואבים את הדגים מהברכות ישר לבית האריזה ומתקני העיבוד (שאינם פתוחים לקהל), בקצה החווה - מתקן סינון, אשר מסנן את מי הבריכות לפני שהם חוזרים לנחל דן, על מנת למנוע זהום כלשהו לסביבה. .

בחנות של "דגי הדן", ניתן לרכוש דגי פורל טריים במחירים מוזלים, ולעשות ארוחת בר בי קיו איכותית. הדגים בכשרות בד"צ העדה החרדית.

חוות "דגי הדן" פתוחה כל השנה. באמצע השבוע בין השעות: 8:00 – 17:00.
בימי שישי וערבי חג האתר פתוח בין השעות 8:00 – 14:00 וניתן לשהות בחווה עד השעה 16:00

איך מגיעים? הכניסה לחווה היא דרך השער הראשי של קיבוץ דן ומשם על פי השילוט.

הכניסה חינם. בקרבת מקום: צוקי מנארה, מסלולי קייקים בנחל הדן, מפל התנור ואגמון החולה.
טלפון חוות "דגי הדן": 04-6902411, כתובת: קיבוץ דן הגליל העליון.







חינם בחופש הגדול: הצגות, סדנאות יצירה, ופעילויות לילדים
לכבוד חופשת הקיץ וימי בין הזמנים רשת איקאה ישראל תקיים מגוון פעילויות חינמיות לילדים כמו: הצגות ילדים, פינות יצירה, סדנאות ומשחקים מהנים ברחבי החנות. הפעילויות החלו ותימשכנה עד ו' אלול (31.8.14). עוד מציעה הרשת במסעדות, שכולן כשרות למהדרין תפריט ארוחות ילדים במחירים משתלמים. כל הפעילויות תתקיימנה בלובי הכניסה לחנות ובסבב שעות קבוע

מגוון הפעילויות בחופש הגדול תתקיימנה לצד פעילויות קבועות שמציעה הרשת למבקרים וללא כל עלות כגון: מתחם המשחקים "ממלכת הילדים" הנמצא בקומת הכניסה וללא כל תשלום. בממלכת הילדים ניתן ליהנות משירותי שמרטפות בחינם ולהשאיר את הילדים תחת השגחת צוות מיומן בשעה שההורים עורכים את קניותיהם. המתחם מציע מתקן הכולל בריכת כדורים, מתקני משחקים, צעצועי איקאה, פינות יצירה וחדרי השירותים מותאמים במיוחד לילדים.

הכניסה לממלכה הינה בכפוף למדיניות הממלכה הכוללת כללים המסדירים את הכניסה למקום והם מפורסמים באופן בולט בכניסה ל"ממלכת הילדים". בנוסף לאלו, החנות מציעה להורים גם חדר הנקה, אפשרות להשכרת טיולונים, עגלות סופר לילדים. כמו כן, במסעדה מציעה איקאה מתחם משחקים לילדים וארוחות ילדים.

שעות פתיחת החנויות: ראשון-רביעי 10:00-21:00, חמישי 10:00-24:00, שישי וערבי חג: 09:00-15:00, מוצ"ש ומוצאי חג: כ- 45 דקות מצאת השבת/חג עד 23:00. מידע עדכני בנוגע לשעות פעילות החנויות ניתן לראות באתר איקאה






חוויה לכל המשפחה במרכז המבקרים של קבוצת נייר חדרה
הילדים יצאו לחופשת הקיץ. מדובר בחופשה ארוכה, בה אנחנו כל הזמן מחפשים פעילויות מהנות עבור הילדים, לא יקרות ואם אפשר – עם ערך מוסף. כך, שהורים שנואשו ממופעים יקרים ומיצו את השיטוט בקניונים (וגם רוצים לקצץ קצת בתקציב...) ישמחו לשלב ביקור משפחתי במרכז המבקרים של קבוצת נייר חדרה.

לקראת הקיץ מתחדש מרכז המבקרים ומוסיף משחק אינטראקטיבי חדש, בו המבקרים מתחרים ביניהם בתחרות מיון פסולת למכלי המיחזור השונים. בנוסף, המבקרים במרכז יוכלו ליהנות גם מסיור וירטואלי חדשני העוקב אחר הנייר בזמן תהליך הייצור במכונה בטכנולוגיית תלת מימד.

במרכז המבקרים, המיועד למשפחות וילדים בגילאי 6 ומעלה, תוכלו ללמוד מתי וכיצד התחיל הייצור והשימוש בנייר, מהי חשיבות מחזור הנייר והקרטון כחלק משמירה על הסביבה בה אנחנו חיים, לקבל הצצה נדירה על מכונת ייצור הנייר הגדולה ביותר במזרח התיכון ולסיים עם חוויה ייחודית - הכנת נייר ממוחזר במו ידיכם.

משך הסיור: כשעה וחצי. עלות הסיור: 20 ₪ למבקר, יש לרכוש כרטיסים מראש. כתובת: רחוב פרידלנדר 14 א.ת. צפוני, חדרה. שעות פתיחה ביולי-אוגוסט: ימים ראשון-חמישי, בין השעות 9:00-18:00. ימי שישי - בין השעות 9:00-13:00. להזמנות: 04-6349749/85









לילדים ולכל המשפחה: עיר התנ"ך- 62 מונומנטים גדולים ומרהיבים
סינמה סיטי ירושלים משיקה הקיץ את קומת הגג של המתחם עם פעילות קיץ אטרקטיבית לילדים ולכל המשפחה. על פני שטח של 4400 מ"ר, ממוקמת "עיר התנ"ך" המציגה למעלה מ-62 מיצגי ענק גדולים ומרהיבים, ממגוון סיפורי התנ"ך המוכרים והאהובים – נח והמבול, מגדל בבל, עקדת יצחק, משה בתיבה, דוד וגולית ועוד... בכל מיצג כתובים הפסוקים אודות המיצג שיעשירו את החוויה של המבקרים, מדריכים ידריכו את קהל הרחב בחינם בשעות קבועות מראש ותוכניה אודות המיצגים תעשיר את הידע אודות כל מיצג ומיצג.

אחד המונומנטים הבולטים הינו תיבת נח הגדולה בעולם – 30 מ"ר אורך, 10 מ"ר רוחב בשטח כולל של 300 מ"ר ובגובה של 6 מטר. בתיבה מוצגים זוגות החיות שעלו לתיבה בגודל טבעי. לתיבה ניתן יהיה להיכנס בקבוצות מאורגנות ולהסתובב ולהצטלם בין החיות. בתיבת נוח יוצג סרט טבע מרשים שיראה את איתני הטבע השונים בשיא עוצמתם וכוחם, כך שהצופים יוכלו לחוש את עוצמתו של המבול.

בנוסף, המבקרים יוכלו לשוטט במתחם בין הסיפורים המרגשים של התנ"ך ולראות סצנות מומחשות של סיפורי המקרא.

בעיר התנ"ך יתקיימו סיורים מודרכים ללא תוספת תשלום, ברכישת כרטיס כניסה.

שעות כניסה: א-ה 10:00 – 14:00 16:00 – 20:00 יום ו' 10:00 – 14:00 הדרכות בעברית לקהל הרחב כל יום בשעות 11:30, 12:30,13:30 אחה"צ 17:30, 18:30, 19:30, כניסה לעיר התנ"ך כרוכה בתשלום: ילדים בעלות של 15 ₪ מבוגר בעלות של 25 ₪. לפרטים ולהזמנות אירועים: טל: 077-47526700



לבנות בלבד
פעילות הקיץ לנערות של Veet, המותג של חברת רקיט בנקיזר, יוצאת לדרך זאת השנה השישית. במסגרת הפעילות זוכות נערות בגילאי 12-16 לבלות יום שלם עם חברותיהן בווילה שהיא כולה מתחם מפנק של אופנה וסטיילינג.

הווילה השנה ממוקמת בהרצליה פיתוח, והיא תכלול 4 חדרים בהם יעברו הבנות: חדר טיפוח, חדר עיצוב שיער, חדר סטיילינג וחדר עשי זאת בעצמך. בחדר הראשון ייהנו הבנות מייעוץ של סטייליסטית שתיתן להן טיפים כיצד לשדרג את המראה. בחדר השני יתפנקו הבנות עם מדריכת ויט על השיטות השונות להסרה, החדר השלישי יוקדש לשיער ובו יוכלו הבנות לשמוע על הטרנדים החמים בתחום זה לקיץ, יקבלו טיפים כיצד לעצב את השיער בקלות ובמהירות. בחדר הרביעי ילמדו הבנות כיצד למרוח לק ולצייר על הציפורניים לבד.

בנוסף, כמו בכל שנה, ניתן יהיה ליהנות מבריכה מפנקת מלאה מזרני ים וכדורים, צילום סטודיו מקצועי ואישי ועוד שלל מתנות והפתעות. הווילה תהיה פתוחה החל מה-22 ליוני למשך שלושה שבועות של פעילות. במסגרתה מבלות הנערות בווילת חלומות עם החברות הכי טובות.



טביעתה של הטיטאניק מגיעה לישראל בתערוכה מרהיבה
ב-15 באפריל 1912, טיטאניק, הספינה הגדולה בעולם טבעה לאחר התנגשות בקרחון כשעל סיפונה 1500 נוסעים, כתוצאה מכך השתנה האמון בעולם ביכולותיה של הטכנולוגיה המודרנית. 102 שנים לאחר הטביעה, מגיעה לישראל התערוכה המציגה את יופייה יוצא הדופן של האנייה, חדריה, האולמות, חדרי האוכל ועוד, לצד שברים וחפצים שנשלו מלב ים, יחד עם ממצאים נוספים המוצגים כעת לראווה ומאפשרים למבקרים לחוות את המציאות שבה חיו נוסעי הספינה, רגע לפני ההתנגשות הקטלנית שהפכה לסמל.

התערוכה תוכננה עם דגש על הסיפורים האגדיים והאנושיים של ספינת הפאר ונוסעיה תוך הצגת חפצים שנמשו מהאוקיאנוס והסיפור שמאחוריהם. המבקרים בתערוכה נשאבים במהירות אחורה בזמן לשנת 1912. עם הגעתם לתערוכה מקבלים המבקרים העתק מדויק של כרטיסי העלייה לסיפון ספינת הטיטאניק, ומתחילים את המסע הכרונולוגי של החיים על ספינת הטיטאניק. הם נעים לאורך מבנה הספינה, חווים את החיים על הסיפון עד לרגע ההתנגשות, דרך לחיצת כפות ידיהם כנגד הקרחון בו התנגשה האנייה, תוך למידה על אינספור סיפורי גבורה ואנושיות. דרך הממצאים שנמצאו, הם יתפעלו מהחוויה המחודשת ותחושת ההבטחה ששרתה על האנייה. בגלריה לזכר הנספים, המבקרים ייקחו את כרטיסי העלייה לספינה ויבדקו בקיר הזוכרים אם נוסעיהם או חבריהם שרדו או נספו בתאונה הימית הגדולה ביותר שידע העולם באותה התקופה.

חברת "טיטאניק RMS" קיבלה את הזכות לחלץ שרידים על ידי בית המשפט הפדרלי בארצות הברית בשנת 1994 ושלחה שמונה משלחות מחקר ושימור שמצאו למעלה מ-5500 פריטים. במהלך 15 השנים האחרונות, למעלה מ-25 מיליון אנשים ראו את התערוכה במוזיאונים הגדולים בעולם, ועכשיו, לאחר משא ומתן שנמשך כשלוש שנים הצליחו חברת הדרן וחברת הליקון מופעים להביא לישראל את התערוכה המוצגת במקסידום במרכז הירידים, תל אביב עד כ"ו מנחם אב תשע"ד, 23 באוגוסט 2014.

ישראכרט, נותנת החסות הרשמית לתערוכת הטיטאניק, תעניק הטבה בלעדית ללקוחותיה 72 ₪ לכרטיס במקום 139 ₪.









חופש קיץ אטרקציות הורים הפעלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}