'סדר הפרת עצה': תפילת התימנים נגד האויב
הגר"י רצאבי, מגדולי רבני יהדות תימן, בהוראה מפתיעה מבית מדרשו של רבי שלום שבזי זצ"ל, והסבר בצידה
- משה ויסברג
- י"ז תמוז התשע"ד
- 10 תגובות
הגר"י רצאבי
במענה לשאלת גבאי בית הכנסת במודיעין עילית, לאור המצב הקשה, הורה הגאון רבי יצחק רצאבי, מגדולי רבני יהדות תימן וראש מוסדות יד מהרי"ץ, לומר "סדר הפרת עצה" המיוסד על ידי רבי שלום שבזי, ומקובל בעדה התימנית כמסוגל לעורר רחמי שמים, להפר ולבטל עצת אויבינו ומבקשי רעתינו.
הגר"י רצאבי אמר כי מצווה לפרסם את העניין, וכל מי שיכול - יפעל שיאמרו זאת בקהילתו, ובתנאי שלא תתעכב התפילה לאחר השקיעה.
לדבריו, יש לומר על פי הסדר דלהלן: במנחת התענית, שאז כידוע מתקבצים רבים לאחר קריאת התורה בעוד הספר תורה מונח על התיבה, לפתוח את ארון הקודש, ולומר בכוונה את נוסח הפרת עצה, וכמו כן בעת אמירת פסוק עוצו עצה וכו' ראוי לתקוע בשופרות.
"את הנוסח של סדר התפילה אמרו כאשר אויבינו, בתימן וגם בארץ ישראל, היו מתייעצים עצות רעות על ישראל", אמר הרב.
"סוד העניין הוא שהפסוק שאנו אומרים מיד אחר כך, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל, הוא בגימטריא א'תתס"ז, אלף שמונה מאות ששים ושבע. והמלים 'עשר, חמש, שש, חמש' מתוך התפילה, הם אותו הגימטריא. כלומר, הסגולה של השם, ביחד עם הפסוק עוצו עצה וגו', שני דברים אלו פועלים יחד. אבל הגימטריא היא עם הכולל. דהיינו בשם עשר חמש שש חמש, בתוספת אחד, אל יחיד ומיוחד. עם האחד, זה עולה לאותו חשבון של פסוק עוצו עצה", סיים את ההסבר.
הגר"י רצאבי אמר כי מצווה לפרסם את העניין, וכל מי שיכול - יפעל שיאמרו זאת בקהילתו, ובתנאי שלא תתעכב התפילה לאחר השקיעה.
לדבריו, יש לומר על פי הסדר דלהלן: במנחת התענית, שאז כידוע מתקבצים רבים לאחר קריאת התורה בעוד הספר תורה מונח על התיבה, לפתוח את ארון הקודש, ולומר בכוונה את נוסח הפרת עצה, וכמו כן בעת אמירת פסוק עוצו עצה וכו' ראוי לתקוע בשופרות.
"את הנוסח של סדר התפילה אמרו כאשר אויבינו, בתימן וגם בארץ ישראל, היו מתייעצים עצות רעות על ישראל", אמר הרב.
"סוד העניין הוא שהפסוק שאנו אומרים מיד אחר כך, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל, הוא בגימטריא א'תתס"ז, אלף שמונה מאות ששים ושבע. והמלים 'עשר, חמש, שש, חמש' מתוך התפילה, הם אותו הגימטריא. כלומר, הסגולה של השם, ביחד עם הפסוק עוצו עצה וגו', שני דברים אלו פועלים יחד. אבל הגימטריא היא עם הכולל. דהיינו בשם עשר חמש שש חמש, בתוספת אחד, אל יחיד ומיוחד. עם האחד, זה עולה לאותו חשבון של פסוק עוצו עצה", סיים את ההסבר.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות