ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מנצ'סטר: נעצרו נערים שחיללו את בית העלמין

משטרת העיר עצרה שני נערים ומבוגר נוסף, שחיללו בגסות את מצבות בית העלמין היהודי בעיר • "מחליא לאומני ואכזרי"

בית עלמין יהודי מחולל
בית עלמין יהודי מחולל

תדהמה בקהילה היהודית במנצ'סטר: משטרת מנצ'סטר עצרה ביום שישי האחרון שני חשודים בחשד שחיללו לפני שבועיים את בית העלמין היהודי בעיר, שברו כארבעים מצבות וציירו גרפיטי אנטישמי על המצבות.

התברר כי מדובר בשני נערים בני 13 ובעוד מבוגר כבן 30 גלוח ראש. הנזק שנגרם משוער במאה אלף יורו.

ברנד פרימן, שהחליט לבקר את קברה של אימו שקבורה בבית העלמין, לאחר שנודע דבר חילולו, סיפר כי לא רק המצבה של אימו ניזוקה אלא מצבותיהם של שבעה בני משפחה נוספים רוטשו ונשברו. לאחר הביקור התבטא פרימן ואמר: "זה היה מעשה שטני ומגעיל לעשות ככה לבית העלמין".

המשטרה פתחה בחקירה מיידית לאחר שהתברר כי הפגיעה בבית העלמין נעשתה בשני שלבים באותו שבוע יום אחרי יום. המשטרה פנתה לעזרת התושבים בבקשה לכל אינפורמציה על האירוע.

אדם שאינו יהודי שהיה עד למקרה הביא לפריצת דרך בחקירה ולמעצרם של שני הנערים. האיש סיפר כי היה בדרכו לבית עלמין אחר כאשר הבחין בשני נערים ובמבוגר כבן 30 גלוח ראש , נכנסים לבית העלמין היהודי, לאחר מכן שמע רעש של בניה ולתומו חשב כי מדובר בשיפוצים שנערכים בסמוך, אבל אז נזכר שהיום יום שבת ובשבת לא עובדים בבית העלמין היהודי, אז סקרנותו גברה, הוא הסתכל מעבר לגדר בית העלמין וראה את הילדים שוברים את המצבות וצוחקים ומלגלגים.

האיש מיהר להתקשר למשטרה, אלא שהמשטרה, לדבריו, הגיעה לבית עלמין אחר ולא מצאה דבר, ובכך פספסה את הצעירים שבינתיים הצליחו להרוס ולשבור את המצבות.

הנערים שוחררו בערבות עד סוף החודש. התאריך בו ידון בית המשפט בעניינם. מפקד המשטרה מייק רייד, הגדיר את חילול בית הקברות היהודי כאירוע "מחליא לאומני אכזרי", הוא הוסיף ואמר כי המשטרה מתייחסת לאירוע כאירוע שנאה, שהענישה עליו חמורה.
אנטישמיות גויים מנצסטר גלוחי ראש בית העלמין היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}