ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

השר הבריטי ביקר באור אלחנן: "אנטישמי - לא שפוי"

אריק פליקס, שר וחבר הקבינט הבריטי הממונה על קבוצות המיעוט במדינה, ביקר בישיבת אור אלחנן ושוחח ארוכות עם צוות הישיבה

השר הבריטי ביקר באור אלחנן: "אנטישמי - לא שפוי"

"מי שמבצע אקט אנטישמי הוא אדם בלתי שפוי", כך אמר חבר הקבינט הבריטי השר אריק פליקס, הממונה על קבוצות המיעוט בבריטניה ועל שילובן בחברה הבריטית, לראש ישיבת אור אלחנן הגאון רבי משה מרדכי חדש, בפגישה שנערכה ביום חמישי האחרון בישיבת אור אלחנן בירושלים.

השר, הגיע לביקור בישיבה כדי להבין מקרוב את חשיבות לימוד התורה עבור העם היהודי. בביקור השתתף לצד ראש הישיבה גם הרב נפתלי גרוסנס ר"מ בישיבה, בנו של הרה"ג אהרון לייב גרוסנס שכיהן שנים רבות כאב"ד בלונדון.

לאחר ששמע בבית המדרש וקיבל הסברים על מהות לימוד התורה, נועד השר וצוות השגרירות הבריטית עם ראש הישיבה בביתו. מחלון ביתו של ראש הישיבה השקיף האורח לעבר רמאללה וקיבל הסברים מהאורח עד כמה הפלשתינים קרובים לירושלים.

בהמשך העלה ראש הישיבה את הדאגה לשלום החטופים, ואת החובה המוסרית של כל מדינות העולם לעשות הכול להשיבם הביתה בשלום.כמו כן העלה ראש הישיבה את העליה המדאיגה בגילוי האנטישמיות באירופה ואת המגמה לחוקק חוקים נגד קיום התורה, ברית מילה ושחיטה יהודית כהלכתה.

השר בתגובה אמר כי אין זה מתקבל על הדעת שדבר שעובר במסורת כבר אלפי שנים ומהווה אבן יסוד באורח החיים של העם היהודי , לא יוכל להמשיך להתקיים. אני אישית בוחל מגילויי האנטישמיות ואין ספק שמי שמבצע אותם הוא אדם בלתי שפוי"אמר השר







שר אנטישמיות בריטי אור אלחנן פליקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}