ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

לוחמי הוואטסאפ, כי אנחנו 'יודעים הכול' • טור

אברהם דוב גרינבוים, עורך בקהילה, נהנה מעודף הידע החרדי • כשאברך מדבר על אבט"ש ויודע בדיוק איפה 'כוחותינו'

אברהם דוב גרינבוים. צילום: יעקב לדרמן
אברהם דוב גרינבוים. צילום: יעקב לדרמן

הם נכנסו לבית הכנסת דרוכים, מתוחים. "מצאו אותם, הם חיים", סיפר ראובן. שמעון היה סקפטי: "שניים חיים, השלישי לא ידוע". לוי נשמע לא מאמין: "הם בוודאי כבר לא בחיים". יהודה, שחזר עכשיו מהמקווה, ידע לנדב יותר פרטים: "הם לומדים בגוש עציון וחיכו לטרמפ". יששכר תיקן אותו: "כפר עציון, לא גוש עציון. זה ליד חברון". זבולון היסה את שניהם: "זה היה בכלל בשומרון". דן לחש בסוד שיש לו מכר שיש לו שכן שיש לו בן דוד שהוא ראש גדוד נחשב, והוא גילה שהולכת להיות פעולה רצינית. נפתלי התגאה בגיסו, מחיל המודיעין, שהשתתף באירוע המרמרה ועכשיו לא מוכן לדבר. זה סימן לא טוב. גד הזכיר את הרכב שנמצא ואת הסימנים שבתוכו. אשר ידע לומר באילו כפרים ביקר הצבא הבוקר ומה בדיוק עשה שם. יוסף ספר הרוגים מכוחותינו, ובנימין ציטט את תנועת אלמוג'הדין אינשאללה שלקחה חסות על האירוע.

במשך השבת הלכו הפרטים והתרבו, הלכו והתבהרו. מי שהיה מסופק ביום שישי ביכולתו של הצבא למצוא מחט בערימת שחת היה משוכנע בשבת בניצחונו, ומי שדיבר על פצועים דיווח על הרוגים. איך זה? איך האידל'ך מצליחים לייצר נייעס גם בלי יכולת להתעדכן?!

יאן קום, היהודי-אוקראיני מפתח הוואטסאפ, לא חלם לרגע מה הוא עושה. הוא היה סבור שהמציא עוד אפליקציה ארורה לשלילת חירותו של האדם, אבל זה לא רק זה. הוא הפך את האנושות למביעת דעה. כולנו נעשינו אנשי רוח ותקשורת. דעתנים. וכי תשתתף בקבוצה ותקרא את כל השרשורים בכל נושא שהוא ולא תחווה דעה? מה יגידו עליך? אה? הוא לא מבין בכלכלה? הוא לא מבין בפוליטיקה?
כך נוצר מצב שמדברים על פרויקט יובלים בקריית יובל, ואתה חייב לענות. מתכתבים על פעולות חי"ר של זרוע היבשה, ואתה שוב שולח ידיך במקלדת הווירטואלית וצולף, צולף.

לא שיש לך באמת מושג מה זה מג"ד, אבט"ש או ממ"ד, וכמה באמת המרחק בין יו"ש לעזה, ואיך נראה הגבול בין מצרים לישראל. אבל כל זה לא מפריע בכלל ללוחמים היהודים שבכל הזמנים, הנייעסנים שבכל מקום, להביע עמדה. מה אתה מדבר? הש"ג רואה את כל האזור גם בלי משקפיים. רק את המכונית של החוטפים הוא לא ראה.

לו השכילו יושבי ה'בור' לצאת למשך שעתיים למקווה זופניק ולקייטרינג בית ישראל הם כבר היו יודעים מה הדרך הטובה להפיל ולמגר את האויב והיכן ניתן למצוא את הנעדרים החטופים.

טורו של אברהם דוב גרינבוים 'הישורת האחרונה' מתפרסם ב'בקהילה'
טור בקהילה חטופים אברהם דוב גרינבויפ ו ואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}