כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

עליה של כ-27% במספר הצעירים שנפגעים בערים בתאונות בלילות בקיץ

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לתחבורה ציבורית בשעות הלילה בכדי שכל מי שיוצא לבילוי בלילה יוכל לחזור בבטחה לביתו

עליה של כ-27% במספר הצעירים שנפגעים בערים בתאונות בלילות בקיץ

חופשת הקיץ כבר בפתח ואלפי צעירים צפויים לפקוד את מקומות הבילוי, בכל לילה. מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בשעות הלילה בערים, בין השעות 22:00-04:00, חלה עלייה משמעותי במספר הצעירים בגילאי 15-34 שנהרגו בתאונות דרכים.

על פי הנתונים, בשנת 2009 נהרגו תשעה צעירים בגילאים ובשעות אלו, ואילו בשנת 2013 נהרגו 20 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה בערים – זינוק של למעלה מפי שניים בתוך חמש שנים. מדובר על מגמה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות חלה ירידה כללית במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל. עוד עולה מהנתונים כי, בשנת 2013 נפגעו 1,405 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, מתוכם 100 צעירים נפצעו קשה.

הנתון מדאיג אף יותר לאור העובדה שבחודשים יולי אוגוסט, מספר הצעירים שנפגעים בתאונות דרכים בשעות הלילה עולה באופן משמעותי בערים. כך למשל, בחודש יולי בשנת 2013 נפגעו 166 צעירים בלילה בערים, לעומת חודש פברואר שבמהלכו נפגעו 92 צעירים בלילות. בממוצע, בחודשים יוני, יולי ואוגוסט נפגעים בחודש כ- 141 צעירים בלילות ואילו בשאר חודשי השנה נפגעים בממוצע כ- 111 צעירים בלילות: 27% פחות.

כמו כן ניתן לראות, כי מספר הגברים הצעירים שנפגעו בתאונת דרכים בשעות הלילה בערים גבוה בהרבה ממספר הנשים: בשנת 2013 נפגעו 6,691 נשים צעירות בתאונות דרכים בשעות הלילה לעומת 14,783 גברים צעירים – למעלה מפי שניים. עוד עולה מהנתונים, כי מרבית הצעירים שנפגעו בשעות הלילה בשנת 2013 נסעו בכלי רכב פרטיים (15,386) וכן כי מרביתם יהודים – 16,094, לעומת 4,305 צעירים מהמגזר הערבי שנפגעו בתאונת דרכים בשעות הלילה.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "העלייה המדאיגה במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשעות הלילה צריכה להוות תמרור אזהרה למקבלי ההחלטות. על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לתחבורה ציבורית בשעות הלילה בכדי שכל מי שיוצא לבילוי בלילה יוכל לחזור בבטחה לביתו. לקראת הקיץ בו עולה משמעותית מספר המבלים בשעות הלילה, על הרשויות המקומיות להורות על הגברת התחבורה הציבורית בשעות המאוחרות ולהציל חיים".

מספר הנפגעים (גילאי 15-34) הגבוה ביותר בשעות הלילה (22:00- 4:00) בשנת 2013 - בתל אביב
בתל אביב נפגעו 173 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, שניים מהם נהרגו ועוד עשרה נפצעו קשה.
בירושלים נפגעו 134 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, שניים מהם נהרגו ועוד 14 נפצעו קשה.
בחיפה נפגעו 82 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, שניים מהם נהרגו ועוד שבעה נפצעו קשה.
בראשון לציון נפגעו 77 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, מתוכם שניים נפצעו קשה.
בבאר שבע נפגעו 69 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, שניים מהם נהרגו ועוד ארבעה נפצעו קשה.
בפתח תקוה 69 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה, שניים מהם נהרגו ועוד שלושה נפצעו קשה.


בחודשי הקיץ רבים נוהגים לפקוד את מרכזי הבילוי. חופשת הקיץ ואווירת החופש אצל הצעירים טומנות בחובן סכנות גדולות, בהן נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה בעייפות. בשנת 2007 החל לפעול שירות "קווי לילה" של משרד התחבורה, שנועד לאפשר לצעירים לצאת ולבלות ואף לשתות אלכוהול ללא צורך לנהוג הביתה. קווי הלילה מציעים נסיעה בתחבורה ציבורית בשעות הקטנות לאזורי הבילוי ובחזרה.

כיום בפרויקט ישנם 56 קווי לילה הפועלים ב- 65 ערים ורשויות מקומיות מעפולה ועד לבאר שבע. הקווים מופעלים על ידי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית והנסיעה בהם היא בעלות של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, בכל אמצעי התשלום התקפים בשעות היום, כולל הנחות, כרטיסיות וכרטיסי "חופשי חודשי". קווי הלילה פועלים בלילות חמישי ומוצאי שבת מחצות עד 04:00 כאשר בחופשת הקיץ ובימי חופשות התלמידים, מתבצע תגבור הקווים לכל ימות השבוע. את רשימת הערים בהן פועל שירות 'קווי לילה' ניתן למצוא באתר: http://www.kav-layla.co.il.

אור ירוק תאונות צעירים קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}