ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המועצת בארה"ב מצטרפת; חכי"ם פנו לאו"ם

מתעדכן • מועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב מפרסמת קול קורא לתפילה לשלום החטופים • ח"כ לוי-אבוקסיס פונה למזכ"ל האו"ם

עצרת התפילה אמש בכותל המערבי, צילום: אהרן והב
עצרת התפילה אמש בכותל המערבי, צילום: אהרן והב

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב מצטרפת לתפילות לשלום החטופים הנערכות ברחבי העולם היהודי, ואף בוחרת פרקי תהילים לקריאה. בתוך כך נמסר כי חברת הכנסת מהליכוד-ביתנו, אורי לוי אבוקסיס, פנתה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון שיתערב במשבר החטופים בישראל.

לאחר שורה ארוכה של תפילות שנערכו אמש ברחבי העולם היהודי בארץ ובעולם ובראשם התפילה המיוחדת שערכה בכותל המערבי ע"י הרבנים הראשיים לישראל, יוצאים היום גדולי התורה של ארה"ב בקריאה נרגשת לקבוע סדר תפילה מיוחד היום בין תפילת מנחה למעריב בכל בתי הכנסת ברחבי ארה"ב, ובמקביל - בישיבות יקבעו את סיום סדר שני כזמן תפילה מיוחד.

"נדהמנו ונזדעזנו מהשמועה המחרידה מאה"ק על היתפס שלושה בחורי ישראל ע"י אויבים טרוריסטים, ונמצאים בסכנת נפש הקורעת כל לב. לזאת קוראים אנו כל אחינו בני ישראל להתאסף להתאסף בבתי כנסיות ובתי מדרשות ביום שני בשבת ח"י סיון לעורר רחמים ולשפוך שיח לפני אבינו שבשמיםבין מנחה למעריב, ובני הישיבות יקבעו תפלתם בסוף סדר שני, עבור אחינו אלה הנתונים בצרה ובשביה, שלא יאונה להם כל פגע רע, והמקום ירחם עליהם להוציאם מצרה לרווחה ומאפלה לאורה".

במכתב אף נקבע סדר מיוחד לתפילה ובו פרקי התהילים י"ג, כ', כ"ב, ל"ה, מ"ג, מ"ד, ס"ט, ע"ז, ע"ט, פ"ג,צ', ק"ב, ק"ז, ואח"כ פסוק בפסוק : קכ"א, ק"ל, קמ"ב.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד-ביתנו) שיגרה אתמול (א) פנייה דחופה למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון בדרישה להתערבותו במשבר חטיפתם של שלושת הנערים הישראלים החטופים ובבקשה שיפעל להבטחת שלומם ולחזרתם לבתיהם בשלום.

ח"כ לוי-אבקסיס: "אירוע החטיפה מדגיש, בין יתר הדברים, את שבירת כל הכלים ההומניטריים והפגיעה הבוטה בזכויותיהם של הילדים בישראל לחיות את חייהם בבטחה וללא חשש לחייהם. שכן, אין מדובר בלוחמים וגם לא בחלק ממהלך הקרב, אלא בשלושה נערים צעירים, אשר בימים אלה אמורים היו לשקוד על בחינות הבגרות ולהעביר את זמנם בין לימודים בבית הספר לשהייה בחיק משפחותיהם".

בפנייה למזכ"ל האו"ם כותבת ח"כ לוי-אבקסיס כי "כמי שעומד בראש ארגון האומות המאוחדות, אני מצפה ממך לפעול בהתאם לאמנה הבינלאומית של האו"ם לזכויות הילד, הקובעת כי 'כל המדינות החברות ינקטו צעדים מתאימים במישור הלאומי, הדו צדדי והרב צדדי על מנת למנוע חטיפה, מכירה או סחר של ילדים לכל מטרה או בכל צורה שהיא'.

"כמו כן, האמנה לזכויות הילד קובעת כי 'המדינות החברות מקבלות על עצמן לכבד ולהבטיח כי יכובדו כללים של חוק הומניטארי בינלאומי החלים עליהן במצבים של מאבק מזוין, והנוגעים לילד'".
אום מזכל מועצת גדולי התורה ארהב חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}