י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בשל 'גזירת ההסעות': החרדים חסמו את לייקווד

לייקווד: מאות מכוניות פקקו את הרחובות, כמחאה נגד כוונת העירייה לקצץ בתקציבי ההסעות למוסדות החרדים

צילומסך: LAKWOODSCOOP
צילומסך: LAKWOODSCOOP

פקקי ענק בעיירה לייקווד בשל "מחאת הסעות" של מוסדות החינוך החרדי.

כשמונת אלפים ילדים מלייקווד הלומדים בבתי הספר החרדים, יאלצו החל משנת הלימודים הבאה לממן בעצמם את ההסעות לבתי הספר, כך הודיעה לאחרונה עיריית לייקווד.

ארגון גג של מוסדות החינוך החרדי בלייקווד החליט לפתוח בשורה של מחאות נגד הגזירה התקציבית והודיע על השבתת ההסעות המאורגנות ליומיים.

בשל ההשבתה נאלצו מאות הורים להסיע את ילדיהם לבתי הספר ויצרו פקקי ענק בשעות הבוקר.

יחיאל פרקוביץ תושב לייקווד אשר לו חמישה ילדים במוסדות החינוך המקומיים אומר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בשערוריה שאין כדוגמתה, אנו משלמים כאן ארנונה ומיסי עריה מהגבוהים בניו ג'רזי, ומיסי העיריה אמורים לתקצב גם את הציבור החרדי המהווה יותר מחמישים אחוז מתושבי העיר.

"משמעות הקיצוץ היא שאנו ההורים נצטרך להביא את ילדינו לבית הספר, כי בלתי אפשרי שילדים כה צעירים יגיעו בכוחות עצמם לבית הספר. דא עקא ובתי הספר מתחילים רק בתשע דבר שיגרום נזק למקומות העבודה".

איחוד המוסדות בלייקווד, בהתייעצות עם רבני העיר הודיע כי היום ומחר יסיעו ההורים את ילדיהם לבתי הספר, כאשר האוטובוסים העירוניים הצהובים יסעו ללא תלמידים.

"המטרה היא", אומרים העסקנים, להדגים כיצד יראה בוקר בלייקווד ללא ההסעות העירוניות, העיר תהיה פקוקה ואפילו אמבולנסים יתקשו לזוז".

בשל השביתה המאורגנת הודיעו מעסיקים חרדים כי יאפשרו לעובדיהם לאחר, כך גם הלימודים בישיבה הגדולה של לייקווד יתחילו רק החל מהשעה 12 בצהריים.

באדיבות: "לייקווד סקופ"
חרדים לייקווד עירייה הסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}