י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

וכל הכבוד לשר • גלריה

השר לחברה ומורשת ישראל משולם נהרי, נפגש עם 16 היהודים שעלו מהעיירה ריידא שבתימן, והתלהב: "מרגש לראות שוב את המחזות שמזכירים את העליות הגדולות מתימן לארץ-ישראל"

השר משולם נהרי עם ילדי העולים מריידה
השר משולם נהרי עם ילדי העולים מריידה

השר לחברה ומורשת ישראל משולם נהרי, נפגש היום (ב) עם 16 היהודים מהעיירה ריידא שבתימן, שעלו ביום א' שעבר לישראל, במבצע חשאי של הסוכנות היהודית.

קבוצת העולים, הכוללת שלוש משפחות, מתגוררת במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בבאר שבע.

בפגישה שנערכה בכפר סבא, התקבלו העולים בהתלהבות על ידי המארחים, חברים וידידים, וצוות לשכת השר נהרי.לעולים הוגשה ארוחת צהריים כמיטב המסורת התימנית עם המרק התימני והחילבה המסורתית.

במהלך הפגישה התעניין השר הרב משולם נהרי במצבם, בתנאי קליטתם בארץ, כמו גם על הנעשה כעת בתימן. העולים סיפקו מידע לגבי מצב היהודים שנותרו בתימן, ואמרו כי חלקם אכן מסרבים לעלות לארץ, היות ואינם יודעים מה התנאים שיקבלו כאן, לעומת ארגונים יהודיים מארה"ב שמציעים להם "עולם ומלואו" - כלשונם. הם הוסיפו כי לחלק מהנותרים טוב בתימן, למרות האיומים והסכנות האורבות להם והתגברות האנטישמיות במדינה המוסלמית.

"עם כל זאת", אומר אחד העולים, "אני לא רציתי להישאר שם, ראיתי את גופתו של משה יעיש-נהרי מוטלת על הרצפה לאחר שנרצח, זה מפחיד אותי".

בין העולים גם אחותו ובתו של משה יעיש-נהרי הי"ד, שנרצח בתימן לפני כחצי שנה.

השר משולם נהרי אמר לעולים: "אשמח לעמוד לצדכם ולצד כל העולים החדשים שעלו ושיעלו בהמשך בכל מה שתצטרכו, לשכתי פתוחה בכל עת. לצורך כך מיניתי את אחד מעוזריי ללוות את אתכם בתקופת קליטתכם, ואדאג שתקבלו את כל מה שיידרש".

השר הוסיף: "זה מחזה מרגש לראות שוב את המחזות שמזכירים את העליות הגדולות מתימן לארץ ישראל, עם הלבוש התימני והמורשת התימנית שלא נשתכחה".

השר הביא לעולים את ברכת גדולי הדור ובראשם הגר"ע יוסף, וגדולי רבני תימן. והזמין את העולים החדשים ללשכתו בירושלים, ולסיור במשכן הכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}