דו"ח אור ירוק: ישראל, אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן
עליה של 25% בשיעור הולכי הרגל ההרוגים מתחילת שנת 2014. מבין המדינות המתקדמות ישראל נמצאת במקום השני בשיעור ההרוגים בקרב הולכי הרגל. 15 ילדים נהרגו בשנת 2013 כשהלכו ברגל
- אור ירוק
- י"א סיון התשע"ד
אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות דרכים הוא הולך רגל, כך עולה מדו"ח חדש של עמותת "אור ירוק". הנתון הטראגי הזה מציב את ישראל במקום השני מקרב המדינות המתקדמות בעולם (IRTADׂ), בשיעור הולכי הרגל ההרוגים (34%) - כמעט כפול מהממוצע (19%)!!!
מתחילת שנת 2014 נהרגו 40 הולכי רגל בתאונות דרכים, עליה של 25% במספר הולכי הרגל שנהרגו בהשוואה ל-30 הולכי הרגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנת 2013. (נתונים נכונים ל-11.05.2014). בסיכום שנת 2013 נרשמו 94 הולכי רגל הרוגים ו-591 בני אדם נפצעו קשה.
על פי נתוני הלמ"ס לסיכום שנת 2013, מעבר החצייה איננו המקום הבטוח עבור הולכי הרגל. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 72% נפגעו במעבר חצייה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים הנפרסים על פני שנים מחייבים את משרד התחבורה להפסיק להתעלם מהולכי הרגל ולקבל כמובן מאליו את ההיפגעות הגבוהה שלהם. צריך להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורי ריכוז קשישים גבוה. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה".
מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 133 הולכי רגל בישראל. שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים, נתון שמציב אותנו במקום השני והלא מחמיא, רק ליפן.
משנת 2003 חלה עליה חדה של כ-10% במספר הולכי הרגל הנפגעים, עליה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שבסך כל משתמשי הדרך חלה ירידה במספר ההרוגים. המגמה ההפוכה מצביעה על בעיתיות בטיפול בטיחות הולכי הרגל בישראל. מהדוח עולה כי פעוטות, ילדים וקשישים נמצאים בסיכון גבוה, יותר מאשר כל קבוצת אוכלוסיה. בשנת 2013 נהרגו 15 ילדים (0-14) ו-39 קשישים (65+) כשהלכו ברגל. הולכי הרגל הקשישים מהווים 41% מסך מכלל הולכי הרגל ההרוגים והילדים מהווים 16%.
הולכי הרגל הינם האוכלוסייה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך וככזו יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.
מתחילת שנת 2014 נהרגו 40 הולכי רגל בתאונות דרכים, עליה של 25% במספר הולכי הרגל שנהרגו בהשוואה ל-30 הולכי הרגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנת 2013. (נתונים נכונים ל-11.05.2014). בסיכום שנת 2013 נרשמו 94 הולכי רגל הרוגים ו-591 בני אדם נפצעו קשה.
על פי נתוני הלמ"ס לסיכום שנת 2013, מעבר החצייה איננו המקום הבטוח עבור הולכי הרגל. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 72% נפגעו במעבר חצייה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים הנפרסים על פני שנים מחייבים את משרד התחבורה להפסיק להתעלם מהולכי הרגל ולקבל כמובן מאליו את ההיפגעות הגבוהה שלהם. צריך להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורי ריכוז קשישים גבוה. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה".
מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 133 הולכי רגל בישראל. שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים, נתון שמציב אותנו במקום השני והלא מחמיא, רק ליפן.
משנת 2003 חלה עליה חדה של כ-10% במספר הולכי הרגל הנפגעים, עליה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שבסך כל משתמשי הדרך חלה ירידה במספר ההרוגים. המגמה ההפוכה מצביעה על בעיתיות בטיפול בטיחות הולכי הרגל בישראל. מהדוח עולה כי פעוטות, ילדים וקשישים נמצאים בסיכון גבוה, יותר מאשר כל קבוצת אוכלוסיה. בשנת 2013 נהרגו 15 ילדים (0-14) ו-39 קשישים (65+) כשהלכו ברגל. הולכי הרגל הקשישים מהווים 41% מסך מכלל הולכי הרגל ההרוגים והילדים מהווים 16%.
הולכי הרגל הינם האוכלוסייה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך וככזו יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות