ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

גופת הצעיר שטבע באומן - בדרך לישראל

לאחר פעילות מאומצת שוחררה גופת שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל שטבע באומן • הלוויתו תתקיים מחר בירושלים

שלמה קוזולובסקי ז"ל. צילום: ברסלב אנ"ש
שלמה קוזולובסקי ז"ל. צילום: ברסלב אנ"ש

לאחר פעילות מאומצת שוחררה הערב (חמישי), גופת הצעיר שטבע למוות באוקראינה.

שוחררה גופתו של שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל (23), חסיד גור שהתקרב לחסידות ברסלב, וטבע בעת שניסה לטבול בנהר.

לאחר השתדלות ומאמצים מרובים עלה בידי העסקן הנמרץ שמעון בוסקילה נציג מרכז ברסלב העולמי בשיתוף פעולה עם צוות עסקני הצלה אוקראינה החובש חיים רביבו, ויו"ר הצלה אוקראינה הלל כהן, לשחרר מהמכס האוקראיני ולסדר את כל האישורים הנדרשים להטסת הגופה לישראל של הבחור שלמה קוזולובסקי ז"ל שטבע באגם באומן ביום חג השבועות.

הגופה הוכנסה לארון מיוחד, הובלה לציון רבי נחמן באומן לאחר מכן נערך מסע ההלוויה בשעות אחר הצהריים באומן. לאחר מכן הארון הוכנס לאמבולנס של הצלה אוקראינה שעושה את דרכו לקייב.

ארונו יגיע הלילה לשדה התעופה והוא יועבר לישראל. לפי הצפי תתקיים הלוויתו מחר (שישי) בשעה 16:30 אחר הצהריים בבית הלוויות שמגר בירושלים.

כזכור המנוח ז"ל שהה במהלך החג סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב, יצא לטבול בנהר וטבע. הואט הועבר לבית החולים המקומי שם נפטר.

בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24" אמר הערב הלל כהן יו"ר הצלה אוקראינה: "הבחור שלא ידע לשחות נכנס לטבול במקום מאוד מסוכן לטבילה לשאינם יודעים לשחות, המקום גובה זו הפעם השניה חיים של אנשים שטבלו במקום בלי לדעת שזה עמוק, בלי אפשרות לאחוז בזיזים כל שהם עקב שהמקום היה בעבר מחצבה עמוקה שהתמלאה במים, לצערינו הרב התבזבזו שעות ארוכות עד לאמצע הלילה בבירורים אחר זהותו של הבחור, כמו כן עקב כך שהוא לא היה מבוטח בביטוח רפואי נמנעה הגעה מיידת של צוות רופאים בכיר עם ציוד מתקדם מקייב, וכשהנ"ל הגיעו זה כבר היה מאוחר מדאי".

צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24"










פטירה ישראל אוקראינה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}