כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

נתניהו ולפיד: כך עושים צחוק מהבית היהודי

בנט הגיע לסיכום עם הליכוד ויש עתיד על חוק הפונדקאות תמורת החוק לשחרור מחבלים, אך ברגע האחרון - נתניהו ולפיד הבריזו

בנט נתניהו ולפיד, פלאש90
בנט נתניהו ולפיד, פלאש90

בסוף השבוע שעבר פורסם כי הושגה הסכמה בין הבית היהודי ליש עתיד, ובמסגרתה יועלו בישיבת הממשלה העררים שהגישו הסיעות זו כנגד זו על חוק הפונדקאות שהגישה שרת הבריאות יעל גרמן ועל החוק האוסר על שחרור מחבלים של סיעת הבית היהודי.

כזכור, חוק הפונדקאות מעורר התנגדות עזה בגלל הנזק החמור הכרוך בו והבעיות ההלכתיות שיווצרו בעקבותיו. אולם על פי הפרסום שרי הבית היהודי ויש עתיד הגיעו להסכמה כי הערר יובא להחלטת הממשלה הבוקר ע"י ראש הממשלה בתמורה לאישור החוק האוסר על חנינת מחבלים, ובנוסף יתווספו לחוק שני סעיפים המקילים בחומרתו. עם זאת, שרי הבית היהודי הצביעו נגד החוק ואף הוסכם כי כשיובא למליאת הכנסת לא יחויבו להצביע בעדו.

יצויין, כי בסיעות החרדיות מתחו ביקורת חריפה על ה"דיל" שהובא לממשלה וטענו כי הבית היהודי גילה בכך את פרצופו האמיתי. "הבית היהודי הוכיחו שלמרות דבריהם אין להם כלל בעיה עם חוק הפונדקאות. זה היה בסה"כ כסות עיניים למנוף פוליטי בכדי להעביר את חוק שחרור האסירים. הבית היהודי גילה את פרצופו כמי שסוחר - כפשוטו ממש - בערכי היהדות. העובדה שלא הטילו ווטו על החוק היא מחפירה".

אלא שכרגע האחרון, מתברר שגם ראש הממשלה לא ממש התייחס ברצינות לבית היהודי ולמרות הסיכומים כי החוק יעבור כנגד חוק שחרור המחבלים, הודיע ראש הממשלה כי החוק יעבור לדיון בקבינט המדיני בטחוני לאחר שהוצגה חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה שדרשה את אישור הקבינט.

בסיעת הבית היהודי זעמו וראשי הסיעה האשימו את ראש הממשלה כי פעל בניגוד לסיכומים מוקדמים.

"היום היתה אמור לעלות להצבעה בממשלה", כתבה יו"ר הסיעה איילת שקד בדף הפייסבוק שלה "על חוק האי חנינה של ח"כ דוד צור ושלי בעקבות ערר שהגיש השר פרי.ראש הממשלה , בניגוד לסיכום מראש לא העלה את החוק להצבעה. הוא התחייב להעלות את החוק להצבעה בשבוע הבא".

בתוך כך, לאחר ששרי הבית היהודי לא הטילו ווטו על העלאת חוק הפונדקאות ופרסומים שונים על פיהם הדבר נעשה בהסכמתם של רבני הציונות הדתית, חזר הרב חייום דרוקמן, מרבי הציונות הדתית והבהיר כי עמדתו היא שעל הבית היהודי להטיל ווטו על החוק.

"הידיעה על עמדתי" אמר הרב דרוקמן "ועל החלטת הרבנים בקשר לחוק הפונדקאות שקרית. לאחר שהתבררה המגמה האמתית של החוק, דעת כל הרבנים הייתה שצריך להיאבק בו בכל דרך על מנת שלא
יתקבל".

הרב דרוקמן מבהיר כי, "חוק זה, אם יתקבל, יהווה דגל שחור בספר החוקים של מדינת ישראל. זהו חוק אנטי יהודי ואנטי מוסרי ופוגע בדבר היסודי ביותר בחברה".
נתניהו מחבלים לפיד בנט הפונדקאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}