י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תושבי בני ברק: אתם בסכנת חיים!

ארגון מד"א הפסיק מיום שישי האחרון את העברת הביפרים למתנדבי 'הצלה גוש דן'. מד"א: "תקלה טכנית". הצלה גוש דן: "זוהי החלטה פוליטית, הגובלת בפיקוח נפש, על חשבון חיי אדם"

הצלה גוש דן. תמונת אילוסטרציה
הצלה גוש דן. תמונת אילוסטרציה

תושבי בני ברק נמצאים בסכנת חיים של ממש: ארגון מד"א הפסיק ביומיים האחרונים להוציא קריאות לאירועי חירום לכונני הצלה 'גוש דן'.

תחילתו של הסיפור, הוא בטלפון שהגיע למערכת, תושבת העיר בני ברק סיפרה כי בליל שבת נזקק בן המשפחה לטיפול רפואי. האישה התקשרה למוקד מד"א, ולטענתה חיכתה במשך רבע שעה עד לבואו של האמבולנס.

האישה מספרת כי בעבר מהרגע שהייתה מתקשרת למוקד, עד להגעת כונן הצלה, הייתה מחכה בין 2 ל 3 דקות. האישה הביעה את פליאת על הזמן הארוך בו נאלצה לחכות לעזרה רפואית. ואינה מבינה מדוע מתנדבי ארגון ההצלה לא הגיעו לביתה, כבכל פעם.

מבירור שערכנו מול הצלה 'גוש דן' עולה תמונה עגומה. עגומה מאד. קמב"ץ הארגון שמעון אטינגר מספר ל'בחדרי חרדים', כי ביומיים האחרונים לא מגיעות לביפרים של המתנדבים קריאות ההצלה. לטענתו, הפסקת הקריאות היא מכוונת, ונועדה בכדי לשחק משחק פוליטי המתמשך בין מד"א לארגוני ההצלה.

בשבת האחרונה אירעו 20 מקרים בהם נזקקו תושבי העיר לשירותי ההצלה, אך נאלצו לחכות זמן רב, עקב משחקי האגו של מד"א.

לטענת מתנדבי הארגון הסיבה לניתוק הביפרים דווקא ביום שבת קודש, היא מכיוון שבשבת מתנדבי הארגון אינם הולכים עם מכשירי המירס, ואם בימי החול שומעים המתנדבים את קריאות מד"א באמצעות המירס ומעבירים את הקריאות בצורה עצמאית, הרי שבשבת, אין להם את האפשרות הזאת, ומד"א מנצל את העניין.

מד"א טוענים כי אינם מעבירים הודעות בגלל תקלה טכנית. לטענתם 'הצלה גוש דן' השתמש בביפרים בצורה עצמאית, מה שגרם להשבתת המכשירים. את הסיפור המדובר סיפר מנהל מחוז מד"א בפגישתו עם הרב שטרן, שנועדה על מנת להפשיר את הרוחות הקרירות הנושבות בין הארגונים. בארגון דוחים את הטענה, וטוענים בתוקף כי ההחלטה היא פוליטית, ונעשית על חשבון חיי אדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}