י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המשטרה: "נגלה אפס סובלנות"

לפני עצרת המחאה האדירה ברחוב בר אילן, יוצאת המשטרה באזהרה: "נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי סדר. החניון יישאר פתוח. אף אחד לא ימנע את פתיחתו!". צפויות הפגנות בצהרי שבת

המשטרה: "נגלה אפס סובלנות"
יוסי שחר

משטרת ירושלים נערכת מאז הבוקר (ו) בכוחות מתוגברים, לקראת מפגן המחאה שמתכנן הציבור החרדי לקיים בליל שבת קודש, ברחוב בר אילן בירושלים.


כתבות קודמות בנושא:
התחזית לשבת הקרובה: חם. חם מאוד
חניון קרתא יפתח מהשבת - בתשלום


ההחלטה לפתוח את חניון קרתא בעיר, גררה תחושה קשה בציבור החרדי. רבבות יגיעו לעצרת תפילה המונית למען השבת ברחוב בר אילן, בראשות גדולי ומאורי הדור. "ההערכה היא שלא יהיו הפרות סדר אלימות, אך עם זאת, אנו נערכים לאפשרות כזו. כל עוד המחאה תהיה בצורה לגיטימית ומסודרת - נאפשר לקיימה, אך ברגע שהפרות הסדר יהפכו לאלימות - נגלה אפס סובלנות", אמרו במשטרה בצל החשש מחידוש המהומות.

מאות שוטרים צפויים להתפרס ברחוב בר-אילן. על-פי הערכות המשטרה, ההפגנה הערב צפויה להיות שקטה והפגנה פעילה סוערת יותר תתקיים מחר בשעות אחר הצהריים, סמוך לחניונים ספרא וקרתא. יצוין, כי גדלוי הדור קראו לצאת למחאה הערב ברחוב בר אילן, ואילו המחאות האלימות, נערכות על-ידי נוער שוליים, הגורם לחילול ה' גדול.

עצרת המחאה ברחוב בר אילן זוכה לגיבוי של הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף. הירתמותם של גדולי ישראל למערכה על השבת שהחלה כמפגן של 'העדה החרדית', נחשבת להצלחה כבירה, וב'עדה' מרוצים מכך שהם הכתיבו את סדר היום הציבורי בעיר הקודש.

גם החילונים בירושלים מתכננים תגובה להפגנות החרדים. בשבת אחר הצהריים צפויה להיערך הפגנה ליד חניון קרתא. המשטרה אישרה את בואם של אלף איש להתכנסות במקום. גם במקרה זה נערכים במשטרת הבירה לאפשרות של עימותים עם חרדים, ומבטיחים כי החניון יישאר פתוח: "אף אחד לא ימנע את פתיחתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}