כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

תושב חורה נעצר - סייע למורדים לעבור לסוריה

אדריס טאלב אחמד אבו אלקיען, המשתייך לזרם סלפי קיצוני, סייע לבני משפחתו להצטרף לארגון הג'יהאד בסוריה

תושב חורה נעצר - סייע למורדים לעבור לסוריה

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל, עצר אזרח ישראלי תושב הנגב (מחמולת אבו אלקיעאן בחורה), לאחר שסייע לשני תושבי נגב נוספים לצאת לסוריה לטובת חבירה לארגון הג'האד העולמי - דעא"ש ('דוולת עראק ואלשאם' = מדינת עראק וסוריה), הלוחם נגד משטרו של אסד.

העצור הינו אדריס טאלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 23, תושב היישוב חורה, משתייך לזרם סלפי קיצוני.

אדריס נעצר ב-28 באפריל 2014, לאחר שהוחשד כמי שסייע לאחיו עת'מאן אבו אלקיעאן וקרוב משפחתו שפיק אבו אלקיעאן, שניהם אזרחי מדינת ישראל תושבי חורה, לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה יחד עם הפעילים הסלפים ג'האדים.

בחקירתו בשב"כ הודה אדריס כי ידע מראש על כוונתם של השניים לצאת לסוריה והסתיר זאת מאחרים. סייע בתיאום נסיעתם לסוריה דרך תורכיה. העביר להם כספים לטובת מימון הוצאות הנסיעה. מסר לשניים פרטים של גורמים נוספים הלוחמים בעת הזו באיזור ויוכלו לסייע להם. חלק ניכר ממגעיו עם גורמי הטרור הללו, התבצע באמצעות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר.

ב-15 במאי 2014 הוגש נגד אדריס אבו אלקיעאן כתב אישום בבית משפט השלום בבאר שבע, בגין עבירות של קשירת קשר לעוון וסיוע ליציאה שלא כדין.

יציאתם של ערבים אזרחי מדינת ישראל ללחימה בסוריה שלא כדין הינה תופעה מוכרת, אולם זוהי הפעם הראשונה בה זוהתה יציאה של ערביי הנגב ללחימה בסוריה.

מדובר בתופעה מסוכנת, שכן אלה היוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים, נחשפים לאידיאולוגיות ג'האד עולמי קיצוניות, וקיים חשש כי ינוצלו לביצוע פעילות טרור נגד מדינת ישראל בסופו של יום.
סוריה מורדים הברחה ג'יהאד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}