י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חניון קרתא יפתח מהשבת - בתשלום

בית המשפט הורה: לפתוח את 'קרתא' בתשלום • החרדים לא יוצגו, אך השופט קבע: זוהי טובת הציבור • ה'עדה': המחאה כמתוכן • חשש: השלב הבא - פתיחת חנויות בשדרת ממילא שמעל החניון

חניון קרתא. כעת שלב החניות?
חניון קרתא. כעת שלב החניות?

חניון 'קרתא' שליד שער יפו הוא שיפתח החל מהשבת הקרובה, ואילו חניון 'ספרא' העירוני יישאר סגור. כך פסק היום (ה) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, שנענה בכך לבקשת עיריית ירושלים להורות על פתיחת החניון, הנמצא תחת כינוס נכסים - בשבתות.

השופט נימק את החלטתו ב"טובת כלל הציבור בירושלים", והוסיף כי לדעתו "הדבר אמור לתת מענה לעמדות ציבורים שונים בעיר, ולהביא לרגיעה ביחסים שבין אותם ציבורים".

אלא שהצבור החרדי, שהביע את מחאתו בשבועות האחרונים נגד פתיחת חניון בשבת ונגד הפרת הסטטוס קוו, לא זומן כלל לדיון, ולא נשאל לדעתו.


כתבות קודמות בנושא:
מאבק השבת: הגרי"ש מצטרף למחאה
התחזית בירושלים: התחממות • וידאו
יהדות התורה מוחה - ברקת מביא מכתב
חניון ספרא יפתח - צפויה שבת סוערת


ה'עדה החרדית' כבר הודיעה כי אינה מבטלת את תפילת המחאה שתוכננה להתקיים עם כניסת השבת בצומת בר אילן. נראה שהיא תמשיך להוביל את המערכה, כפי שהחלה בו.

פתיחת חניון קרתא בשבת במקום חניון ספרא, קלה יותר מבחינת הבעלות, שכן היא נמצאת בבעלות פרטית, תחת כונס נכסים, ואינה של העירייה, אך חמורה יותר מבחינת הפרת הסטטוס קוו וההשלכות היכולות להיות לה בעתיד.

בניגוד למה שסברו מראש, החניה בחניון תהיה בתשלום, גם אם בתשלום סמלי.

רבני העיר העתיקה הביעו בעבר התנגדות נמרצת לפתיחת החניון בשבת, משום שהערכה היא שהפתיחה תגרור אחריה סחף לכיוון של פתיחת חנויות בשדרת ממילא שמעליה - בשבת.

במקביל הגיע הערב יו"ר הוועדה למען השבת, הרב יצחק גולדקנוף, לפגישה עם הגרי"ש אלישיב, כדי לדון בהתפתחויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}