"אי אישור התקציב לרשות הלאומית – אובדן חיי אדם"
עמותת אור ירוק: "אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם"
- אור ירוק
- כ"ב אייר התשע"ד
דוברות מדא
חודש מאי עומד להסתיים ועדיין לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אין תקציב. חמישה חודשים לאחר תחילת השנה, הנושא נמצא עדיין על שולחנו של שר התחבורה שטרם אישר את התקציב לשנה 2014.
בתוך כך, אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק שלח ב-8 במאי, מכתב אל שר התחבורה ישראל כץ בו הוא מתריע בפניו כי: "חוסר אישור התקציב כופה עלינו עצירה בהתקדמות. עצירה, במובני מאבק על חיי אדם, פירושה נסיגה. נסיגה – משמעותה היא שאובדים לנו חיי אדם שלא היו אמורים להיאבד".
במכתבו טוען נאור כי אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פוגע באופן ישיר ביכולות האכיפה של המשטרה. "אי העברת התקציב למשטרה גורר בעקבותיו הימנעות מפעולות חיוניות רבות במסגרת המאבק בתאונות", טוען נאור ומפרט, "אכיפת החוק בדרכים מוחלשות, ניידות תנועה חדשות עבור השוטרים ועבור מתנדבי התנועה אינן נרכשות, סטודנטים אינם נקלטים במשטרה ככוחות עזר, והציוד האכיפתי אינו מתחדש ואינו מטופל".
כ-4,000 שוטרים מתנדבים יושבים בבית ואינם יכולים להתנדב ולסייע לאגף התנועה במשטרה באכיפה נגד נהגים שיכורים, ועברייני תנועה, כל זאת בשל חסרון של 75 ניידות שישמשו את המתנדבים באכיפה והרתעה בתוך השכונות, בערים. אי אישור התקציב לא מאפשר את העברת הכספים לרכישת הניידות למתנדבים, כמו גם, לרכישת 50 ניידות לאגף התנועה שיחליפו את הניידות הישנות שיורדות מצי הניידות.
"אני רואה את עיכוב אישור התקציב בחומרה רבה", מתריע נאור במכתבו, "הן מבחינה מקצועית והן מבחינת אמון הציבור במערכת שאמורה להיאבק בגורם המוות הראשון בישראל בקרב צעירים".
נאור מסיים את מכתבו בפניה אל שר התחבורה: "אני פונה אליך בדרישה לאשר בהקדם האפשרי את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובכך לאפשר את החזרת המאבק בתאונות למסלולו".
עמותת אור ירוק: "אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם. כל יום שעובר ללא אישור התקציב על ידי שר התחבורה, מסכן את חייהם של אזרחי המדינה וחושף אותם לסכנות בכבישים".
בתוך כך, אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק שלח ב-8 במאי, מכתב אל שר התחבורה ישראל כץ בו הוא מתריע בפניו כי: "חוסר אישור התקציב כופה עלינו עצירה בהתקדמות. עצירה, במובני מאבק על חיי אדם, פירושה נסיגה. נסיגה – משמעותה היא שאובדים לנו חיי אדם שלא היו אמורים להיאבד".
במכתבו טוען נאור כי אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פוגע באופן ישיר ביכולות האכיפה של המשטרה. "אי העברת התקציב למשטרה גורר בעקבותיו הימנעות מפעולות חיוניות רבות במסגרת המאבק בתאונות", טוען נאור ומפרט, "אכיפת החוק בדרכים מוחלשות, ניידות תנועה חדשות עבור השוטרים ועבור מתנדבי התנועה אינן נרכשות, סטודנטים אינם נקלטים במשטרה ככוחות עזר, והציוד האכיפתי אינו מתחדש ואינו מטופל".
כ-4,000 שוטרים מתנדבים יושבים בבית ואינם יכולים להתנדב ולסייע לאגף התנועה במשטרה באכיפה נגד נהגים שיכורים, ועברייני תנועה, כל זאת בשל חסרון של 75 ניידות שישמשו את המתנדבים באכיפה והרתעה בתוך השכונות, בערים. אי אישור התקציב לא מאפשר את העברת הכספים לרכישת הניידות למתנדבים, כמו גם, לרכישת 50 ניידות לאגף התנועה שיחליפו את הניידות הישנות שיורדות מצי הניידות.
"אני רואה את עיכוב אישור התקציב בחומרה רבה", מתריע נאור במכתבו, "הן מבחינה מקצועית והן מבחינת אמון הציבור במערכת שאמורה להיאבק בגורם המוות הראשון בישראל בקרב צעירים".
נאור מסיים את מכתבו בפניה אל שר התחבורה: "אני פונה אליך בדרישה לאשר בהקדם האפשרי את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובכך לאפשר את החזרת המאבק בתאונות למסלולו".
עמותת אור ירוק: "אי אישור התקציב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהווה מכה אנושה למאבק בכבישים להצלת חיי אדם. כל יום שעובר ללא אישור התקציב על ידי שר התחבורה, מסכן את חייהם של אזרחי המדינה וחושף אותם לסכנות בכבישים".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות