י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה'מוסד' מינה רב חרדי

העיתונאי אליעזר שולמן חושף ב'משפחה': המוסד מינה רב חרדי שיתן מענה הלכתי לכל הנושאים העולים על הפרק בארגון הביון של ישראל. קיבל הסכמת גדולי ישראל

ה'מוסד' מינה רב חרדי

לראשונה מאז הוקם ארגון הביון של מדינת ישראל, מונה רב בחצי משרה ל'מוסד', שאמור לתת מענה הלכתי לכל הנושאים העולים על הפרק. על המינוי החליט ראש המוסד, מאיר דגן, שכהונתו הוארכה בימים אלה עד לשנת 2010. כך חושף העיתונאי אליעזר שולמן מעיתון 'משפחה'.

הרב שמונה, ששמו אסור בפרסום, נמנה על הציבור החרדי. הוא כיהן במשך שנים רבות כרב צבאי ובמסגרת תפקידו הקודם היה בקשר גם עם אנשי מודיעין. במסגרת תפקידו עסק בתחום 'השבת' ובמציאת פתרונות הלכתיים לבעיות ותפקוד חיילים דתיים בשבתות, במסגרות השונות והמורכבות.
לאחר שהרב סיים את השירות הצבאי, הוא הופתע לקבל פנייה מהמוסד - לכהן בתפקיד רב הארגון החשאי.

בתחילה הוא סירב לתפקיד, שדורש גם נסיעות לחו"ל, זאת כיוון שרצה להקדיש זמן למשפחתו. אלא שבשיחה עם גדולי תורה עימם נועץ, נאמר לו כי אם הוצע לו התפקיד הרי שראוי שייקח אותו על עצמו, במידה ויוענקו לו סמכויות.

בעקבות זאת קיים הרב שיחה עם ראש המוסד, בה הובטח לו כי יקבל סמכויות מלאות וכי בנושאים הלכתיים דעתו היא שתכריע.

בשיחה עלתה גם הסוגיה של התייעצות עם גדולי תורה בנושאים שונים, שיחייבו הכרעה של סמכות הלכתית בעלת שיעור קומה. להפתעתו, לראש המוסד היה פתרון יצירתי שהניח את דעתו והוא חזר לגדולי התורה עימם התייעץ\ ואלה העניקו לו את ברכת הדרך למינוי.

את שירותו הצבאי החל רב המוסד כתלמיד בישיבת "הסדר", בתפקיד מפקד טנק. הוא לחם במלחמת יום הכפורים. לאחר שחרורו עבר לעסוק בהוראה, אך רק לזמן קצר. שכן, לאחר כמה חודשים הוא שב לשירות במסגרת הרבנות הצבאית. הרב עבר קורס רבנים צבאים ושירת במהלך שרותו במגוון תפקידים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}