עלייה של למעלה מ-20% במספר הצעירים שנפגעו בתאונות אופנוע בערים
ירושלים עקפה את תל אביב - מובילה במספר הצעירים שנהרגו כרוכבי אופנוע בישראל. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכביה"
- אור ירוק
- י"ט אייר התשע"ד
798 צעירים (גילאי 15-24) נפגעו בתאונת דרכים בשנת 2013 בעת שרכבו על אופנועים/קטנועים, בתחום העירוני. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה של 21% במספר הנפגעים לעומת שנת 2012, במהלכה נפגעו 657 צעירים בתאונת אופנוע/קטנוע.
גם מספר הצעירים שנהרגו בשנת 2013 בעת שנסעו על כלי רכב דו גלגלי בערים עלה בצורה משמעותית: שמונה רוכבים נהרגו בשנת 2013 לעומת חמישה רוכבים בשנת 2012. בנוסף, על פי הנתונים נפצעו קשה 102 צעירים בעת שרכבו על אופנוע או קטנוע בערים בשנת 2013 – ממוצע של כמעט שני רוכבים פצועים קשה בשבוע. בממוצע, בכל שנה נפגעים בערים בממוצע כ- 885 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים בגילאי 15-24, ונהרגים כשבעה רוכבים בשטח העירוני (2004-2013).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שילוב של גיל צעיר וכלי רכב דו גלגלי, מציב את אוכלוסיית הצעירים בסיכון גבוה. לכן, על המדינה להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה, כדי שאותם נערים יקבלו יותר ניסיון בכביש ויותר ידע, אודות הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי. בנוסף, על המדינה להגביר את ההסברה בקרב הרוכבים ואת המודעות ללבישת בגדים בהירים בלילה והדלקת אורות גם ביום".
בירושלים נפגעו 119 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בתל אביב נפגעו 114 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בפתח תקוה נפגעו 50 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בחיפה נפגעו 37 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בנתניה נפגעו 36 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בחולון נפגעו 33 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
דו"ח שפרסמה עמותת "אור ירוק" לאחרונה, חושף כי בשנה נהרגים בממוצע כ-40 רוכבי אופנועים וקטנועים וכי סוג התאונה השכיח שבה נהרגים או נפצעים קשה רוכבי אופנועים, היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. הנתונים מדאיגים במיוחד משום שהמספר הכללי של ההרוגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות נמצא בירידה ואילו מספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגים או נפגעים נמצא בעלייה.
בנוסף נמצא, כי מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל. אחת הסיבות לכך שאחוז הצעירים הנפגעים כרוכבי אופנועים וקטנועים היא גבוהה, היא אופן ההכשרה הבעייתי והחסר טרם קבלת רישיון הנהיגה.
סיבה אחרת להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים, קשורה בהעדר בשלות כמו גם בחוסר הניסיון שלהם: לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי, אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון.
גם מספר הצעירים שנהרגו בשנת 2013 בעת שנסעו על כלי רכב דו גלגלי בערים עלה בצורה משמעותית: שמונה רוכבים נהרגו בשנת 2013 לעומת חמישה רוכבים בשנת 2012. בנוסף, על פי הנתונים נפצעו קשה 102 צעירים בעת שרכבו על אופנוע או קטנוע בערים בשנת 2013 – ממוצע של כמעט שני רוכבים פצועים קשה בשבוע. בממוצע, בכל שנה נפגעים בערים בממוצע כ- 885 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים בגילאי 15-24, ונהרגים כשבעה רוכבים בשטח העירוני (2004-2013).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שילוב של גיל צעיר וכלי רכב דו גלגלי, מציב את אוכלוסיית הצעירים בסיכון גבוה. לכן, על המדינה להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה, כדי שאותם נערים יקבלו יותר ניסיון בכביש ויותר ידע, אודות הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי. בנוסף, על המדינה להגביר את ההסברה בקרב הרוכבים ואת המודעות ללבישת בגדים בהירים בלילה והדלקת אורות גם ביום".
בירושלים נפגעו 119 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בתל אביב נפגעו 114 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בפתח תקוה נפגעו 50 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בחיפה נפגעו 37 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בנתניה נפגעו 36 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
בחולון נפגעו 33 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2013.
דו"ח שפרסמה עמותת "אור ירוק" לאחרונה, חושף כי בשנה נהרגים בממוצע כ-40 רוכבי אופנועים וקטנועים וכי סוג התאונה השכיח שבה נהרגים או נפצעים קשה רוכבי אופנועים, היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. הנתונים מדאיגים במיוחד משום שהמספר הכללי של ההרוגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות נמצא בירידה ואילו מספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגים או נפגעים נמצא בעלייה.
בנוסף נמצא, כי מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל. אחת הסיבות לכך שאחוז הצעירים הנפגעים כרוכבי אופנועים וקטנועים היא גבוהה, היא אופן ההכשרה הבעייתי והחסר טרם קבלת רישיון הנהיגה.
סיבה אחרת להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים, קשורה בהעדר בשלות כמו גם בחוסר הניסיון שלהם: לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי, אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות