ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

סיבוב ראשון: האם אגודה רשמה ניצחון על דגל?

בית הדין החליט לדון בתביעה הממונית שהגיש טוביה פריינד נגד מרדכי גולדברג • דגל: בית הדין לא פגע במינוי

רה"ע גוטרמן וטוביה פריינד אצל הגר"ח קנייבסקי
רה"ע גוטרמן וטוביה פריינד אצל הגר"ח קנייבסקי

בית הדין של הגר״מ קסלר, רב העיר, החליט לקבל את עמדת טוביה פריינד, נציג אגו״י בעירייה, לאפשר לדון בתביעה הממונית שהגיש נגד מרדכי גולדברג, נציג דגל התורה בעירייה, בשאלת הנזק הכספי שנגרם לפריינד. עם זאת, בית הדין החליט לדון לאחר שהתפקיד יאושר בעירייה, שאז יקבע דיון בנוגע לנזק הכספי שלטענת פריינד נגרם לו.

לטענת פריינד, קיימות תביעות ממוניות כלפי גולדברג, בשל התפטרותו המקדמית לפני הבחירות מתפקידו כיועץ בכיר לראש העיר, לאור הבטחה למינויו כסגן בשכר, כשפועל הוחלט למנות את גולדברג נציג דגל לסגר״ע.

דגל התורה התנגדה בתוקף לקיום הדיון בתביעה זו, בטענה כי ההחלטה למנות את גולדברג לסגן בשכר גובתה בהוראת גדו״י, ולכן אין לדון כלל בתביעה זו, לדבריהם.

מאידך, גורם בכיר בדגל התורה עמו שוחחנו אומר, כי משמעות ההחלטה היא בדיוק הפוכה "מדובר בנוק אאוט מוחלט. המטרה של פריינד הייתה להשתמש בבית הדין בכדי למסמס את המינוי של גולדברג. אך לשמחתנו בית הדין קבע כי המינוי תקף והוא יובא לאישור כל הגורמים הרלוונטיים. השאלה היחידה אותה הותיר בית הדין לאחר שהמינוי יאושר היא האם יש מקום לתביעה כספית של פריינד, אך את המטרה המרכזית שהיתה לפריינד למסמס את המינוי בית הדין לא נתן לו".

כזכור, במכתב ששלח ח״כ משה גפני לבי״ד, טען כי על הדיון להתבטל וכי הוא לא מתכוון להתייצב אליו. בסופו של דבר הופיע בפני בית הדין לדיון מקדמי, וכאמור החליט בית הדין כי הצדדים יופיעו לדיון הממוני ביניהם מיד עם אישור התפקיד בשכר בידי משרד הפנים.

בית הדין החליט עוד כי על עצם מינויו של גולדברג לתפקיד הסגן, לא ייערך דיון ולא יתערב בית הדין, כי אם על התביעה הממונית. בהחלטת בית הדין נאמר כי אין עוררין על עצם ההחלטה לאחר שאושר במועצת העירייה, באישור גדו״י וכן באישור התובע טוביה פריינד. לכן יש לזרז סיום הליך המינוי כנדרש, ומיד עם אישור התפקיד ידון בית הדין בתביעה. והצדדים יידרשו להתייצב לדיון הממוני שביניהם.

על החלטת בית הדין במודיעין עילית, שניתנה בכתב, חתומים דייני ההרכב שדן בתביעה זו: הרב שמואל נדל, הרב ישראל מרמרוש והרב אליעזר דינר.



דגל מודיעין עלית גוטרמן פריינד אגודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד