י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

4 שנים בפנים!

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של שלמה בניזרי והחליט להחמיר בעונשו: 4 שנות מאסר בפועל וקנס של 250 אלף ש"ח. גם הקנס של הגר"ר אלבז הוגדל. בניזרי: "צר לי על הפגיעה בילדי"

 שלמה בניזרי הולך לכלא. צילומים: פלאש90
שלמה בניזרי הולך לכלא. צילומים: פלאש90

בית המשפט העליון קבע היום (ד) בבוקר, בהרכב השופטים לוי, נאור וג'ובראן, בהכרעתו על ערעורו של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי וערעור פרקליטות המדינה, כי שלמה בניזרי יישלח לכלא ל-4 שנות מאסר בגין הרשעתו בקבלת שוחד מהקבלן משה סלע בתקופת כהונתו כסגן שר הבריאות ושר הרווחה.

'החוש השישי': "שר" וגדול נפלו יחד בישראל
הירשזון - 5 וחצי שנים בכלא!



כזכור, הורשע הרב בניזרי על-ידי בית המשפט המחוזי בקבלת שוחד ונגזרה עליו שנה וחצי מאסר בפועל וקנס של 80.000 שקל.

בניזרי הגיש ערעור על הרשעתו בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט וקשירת קשר. כמו כן, ערער בניזרי על העונש שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי בירושלים - שנה וחצי מאסר בפועל, וביקש מבית המשפט העליון לבטל את עונש המאסר.

הפרקליטות, לעומת זאת, ערערה על קולת העונש ודרשה להחמירו. כאמור, בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות והגדיל את עונשו של ביניזרי ל-4 שנות מאסר.

הקנס שהוטל על הגאון רבי ראובן אלבז הוגדל לרבע מיליון שקלים.


בניזרי אמר בצאתו מאולם בית המשפט: "צר לי על הפגיעה בילדי ובמשפחתי ובעשרות האלפים שאני דואג להם. אנו נלמד את פסק הדין וניתן תגובה מורחבת מאוחר יותר".

השופט אדמונד לוי אמר בבית המשפט: "צר לי באמת ובתמים על בניזרי. צר לי על הרב שהרביץ תורה באחרים, אולם הוא עצמו לא הקפיד למלא אחר האיסור ליטול שוחד. צר לי על השר שממעמדו הרם ורב ההשפעה הדרדר לתהום כה עמוקה וצר לי על האדם בניזרי, בעל משפחה שבהרשעתו וענישתו כרוך סבל רב גם לבני משפחתו.

"ועל כל אלה ניצבת תופעה של שחיתות, ולא די במלל ובדברי כיבושין, הגיעה העת לעשות מעשה על ידי תג מחיר גבוה יותר מזה שהיה בעבר, ולהחמיר בעונשו של בניזרי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}