י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חן מקום על יושביו • ראיון בלעדי

גורמים הקהילה היהודית בברזיל התגייסו לסייע לאליאור חן במאבקו המשפטי. עורכי הדין ששכרו הביאו להקפאת ההסגרה לישראל • מייקל ברגר מספר לאתר 'בחדרי חרדים' למה הוא עושה זאת

אליאור חן
אליאור חן

הסיפור המזעזע של אליאור חן, מסרב לרדת מסדר היום התקשורתי: הילדים המצולקים, הפגיעות החמורות והנישואים הכפולים, החרידו את המדינה - והסיפור עדיין מכה גלים. אמנם בעוצמה חלשה, אך עדיין הוא עומד במרכז ההתעניינות.

לפני כמספר שבועות פורסם בתקשורת, כי אליאור חן הועבר מתאו לתא אחר. חן הנמצא בהליך הסגרה למדינת ישראל, ביקש לעבור מכלאו - ובקשתו מולאה. מתברר, כי גורמים בקהילה היהודית בברזיל עומדים מאחורי אליאור חן, ומסייעים לו בייצוגו המשפטי, ובדברים להם נזקק.

אחד מן העסקנים המטפל בחן הוא מייקל ברגר. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "הרבנים ביקשו ממני לעזור, והתגייסתי לנושא".

• איך אתם יכולים לעזור לאדם שמואשם בהאשמות כל-כך חמורות?

"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות. אנחנו רואים שמדינת ישראל השתמשה באמצעים פסולים על מנת לגרום להסגרתו של אליאור חן. אנחנו מצדינו עושים מאמצים שינהגו עמו כפי החוק".

• אתה אומר דברים חמורים. איך מדינת ישראל גרמה להסגרתו שלא על-פי חוק?

"ישראל פנתה לבכירים בברזיל ושיחדה אותם על מנת שיסגירו את אליאור חן. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, גם אם הוא היה מסתתר בארצות-הברית, שלה יש קשר הדוק יותר לישראל, חן לא היה מוסגר".

• הצגתם את הדברים לבית המשפט, איך בכל אופן יש החלטה להסגיר את חן?

"ההחלטה הזאת הוקפאה. כעת אין שום החלטת הסגרה. החומר שהוגש עד היום לבית משפט זהו חומר ללא הוכחות מבחינה משפטית. העורכי דין הקודמים לא טיפלו במשפט כמו שצריך, ודילגו על מסמכים, מה שגרם לעוול גדול לאליאור חן. לאחר שהתקבלה החלטת ההסגרה, שכרנו עורכי דין חדשים, והם תוך מספר ימים ביטלו את ההחלטה. זה רק מראה באלו דרכים הוציאו הישראלים את בקשת ההסגרה".

• למה משטרת ברזיל פתחה מלכתחילה במרדף אחרי חן?

"לא התנהל אחריו שום מרדף. לא היה צו בית משפט המורה על לכידתו. בכירים במשטרה שעבדו יחד עם נציגים ישראלים חיפשו אותו מבית לבית. לאחר זמן אמרו לו שאין לו מה לחשוש והוא הסגיר את עצמו. הבעיה שעורכי הדין שהוא לקח מלכתחילה היו לא מוצלחים, והוא נקלע לסיטואציה שהוא לא היה אמור להיקלע אליה. היום עם העו"ד החדשים, אנחנו מקווים שהוא ייצא מהר מהכלא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}