כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

שני תושבי מאה שערים הורשעו ב'פרעות החרד''ק'

לאחר 10 חודשים הורשעו שני תושבי מאה שערים, בהתפרעות נגד חייל חרדי • העונש: 180 שעות לטובת הציבור ומאסר על תנאי

ההתפרעות במאה שערים
ההתפרעות במאה שערים

לאחר עשרה חודשים, הורשעו שני תושבי שכונת מאה שערים בירושלים, יוסף בראון בן 22 ונגד יעקב קרישבסקי בן 21, במסגרת הסדר טיעון, בהתפרעות לאחר תקיפת חייל בשכונה.

הדיון נערך בבית משפט השלום בירושלים, בפני השופט דב פולוק. מי שהגיע לתת עדות אופי הוא העסקן הרב שמעון שישא, שציין כי בראון מתנדב בארגון חסד. לגבי קרישבסקי אמר, כי הינו בחור ישיבה השקוע בלימודיו.

מר סוואלם אלם שייצג את המדינה בדיון אמר כי הנאשמים הודו והורשעו במיוחס להם בכתב האישום המתוקן וביקש להטיל על הנאשמים מאסר בפועל במסגרת עבודות שירות.

עו"ד יאיר נהוראי שייצג את הנאשמים אמר כי "כתב האישום המקורי האשימם בזריקת אבנים וברזלים על החיילים. בכתב האישום המתוקן מיוחס לנאשמים התקהלות אסורה בלבד".

לסיכום אמר, "הרגשתי שהוגש כתב אישום חמור לבית המשפט שסביבו הייתה תקשורת מטורפת ובסופו של יום המדינה הגיעה למסקנה שהם לא הקנדידטים בסיפור. זה לא מצדיק 180 שעות. אנו מבקשים את המלצת שרות המבחן ל-180 שעות ולהסתפק במאסר מותנה".

השופט הטיל 180 שעות לתועלת הציבור, ו-3 חודשי מאסר על תנאי למשך 18 חודשים.

פרעות החרד''ק
לפני עשרה חודשים בתאריך ב' אב תשע"ג, חייל תושב מרכז הארץ, שחזר בתשובה לפני מספר שנים ולמד בישיבת 'שובו בנים', עבר בשכונת מאה שערים כשהוא לבוש במדי צה"ל, בדרכו לבקר קרובי משפחה, גם הם חוזרים בתשובה.

קבוצת קנאים קראה לעברו קריאות גנאי, וחברי הקבוצה החלו לרדוף אחריו.

החייל המבוהל נמלט אל תוך משרד דודו בבניין ברחוב גמזו - שם הסתתר. החייל הזעיק את כוחות המשטרה, וכוחות יס"מ מתוגברים הגיעו לחלצו. כשהופיעו כוחות המשטרה הם הותקפו בקריאות: "נאצים! נאצים! תצאו מפה", והושלכו לעברם אבנים, בקבוקים ושקיות מים. כוחות יס"מ ניסו לפזר את המפגינים שהתקהלו למקום והפריעו. בהמשך הכוחות חברו לחייל, הוא החליף את בגדיו והוצא אל מחוץ לשכונה.

הדרמה לא הסתיימה בכך: כוחות משטרה נלכדו בתוך הדירה ושוטרי יס"מ נאלצו לחבור אליהם, כדי לחלצם ולפזר את המפגינים. ארבעה מהמתפרעים נעצרו, בהמשך שניים מהם שוחררו, ושניים הוארך מעצרם עד להגשת כתב אישום נגדם. לאחר יומיים, הוגשו כתבי אישום נגד יוסף בראון בן 22 ונגד יעקב קרישבסקי בן 21, בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו והתפרעות. חודש לאחר מכן, הפרקליטות החליטה למחוק את מרבית סעיפי האישום נגד השניים, והם הואשמו בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות כך מתברר, חששה כי למרות תצהירים של השוטרים שהעידו נגד השניים, הללו לא יצליחו לזהות את הנאשמים בבירור על דוכן העדים. מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר אז כי "השיקול שעמד ביסוד ההגעה להסדר הטיעון היה שיקול שקשור בהערכת הראיות לזיהויו של הנאשם כמי שתקף שוטרים במהלך ההתפרעות".

כאמור, הבוקר שני הנאשמים בראון וקרישבסקי תושבי מאה שערים, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בהתפרעות.
כתב אישום תקיפת חייל מאה שערים חרדק מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}