י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המציל של ש"ס

עולם הישיבות זכה היום להישג משמעותי: סגן שר האוצר, יצחק כהן, העביר 12 מיליון ש"ח לקופת הישיבות. "אנחנו עסוקים כבר בחודש הבא, המצב לא פשוט", הוא אומר • פרסום ראשון

המציל. יצחק כהן
המציל. יצחק כהן

תקציב המדינה הדו-שנתי טרם עבר. מלבד הנזקים הכלכלים הכרוכים באי העברת תקציב המדינה, עולם הישיבות כולו ניצב בפני שוקת שבורה. מידי חודש ניצב עולם הישיבות כולו כעבד נרצע בפני פקידי האוצר, ומתחנן: הבו לנו פת לחם.

והללו, ברצותם - מקצרים, וברצותם - מקצרים עוד יותר.

המשמעות של אי העברת התקציב עבור עולם הישיבות במספרים עומד על כ-34 מיליון שקל. ובהסבר פשוט: עולם הישיבות כולו אמור לקבל תקציב העומד על כ-64 מיליון שקל. כל עוד התקציב אינו מאושר, עומד התקציב על כ-30 מיליון שקל (ההסבר העקום שניתן לחוסר המשמעותי בתקציב נובע מכך, שתקציב הישיבות מוגדר כתמיכה ולא חלק מבסיס התקציב). מכאן מתחיל מאבק איתנים, על מנת להשלים את הפערים.

בתקופת הדמדומים, טרום העברת התקציב, מוכנות במערכות העיתונים היומיים, כתבות הקופצות באופן אוטומטי מידי הראשון לחודש. עיתון עיתון ומטרתו. בעיתון 'יתד נאמן' תוכלו למצוא את הכתבה הבאה: "בהשתדלות יו"ר ועדת הכספים עברו 32 מיליון לישיבות". בעיתון 'המודיע' תמצאו את אותה כתבה, רק תחליפו את ליצמן בגפני. לאחרונה הצטרף פרוש לרשימת מחזיקי עולם התורה - דיווח נרחב תמצאו בעיתון 'המבשר'.

אך היום (א) מגיעה בשורה אמיתית לעולם הישיבות. בחודש שעבר, הצליחו הנציגים החרדים להעביר, לאחר מאמצים רבים, 50 מיליון שקלים לחשבונות הבנק של הישיבות. המנהלים כמעט והתאגדו לומר באופן מרוכז את ה'קדיש הכללי' על ה-12 מיליון שקלים הנוספים - ואז הגיעה הבשורה.

סגן שר האוצר יצחק כהן, הצליח להעביר היום גם את ה-12 מיליון שקלים הנוספים.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', מאשר סגן השר את המידע, ואומר: "היום, לאחר מאמצים, הצלחנו להעביר את יתרת התשלום לחשבונות הישיבות, ובכך הושלמה ההעברה לחודש הקודם. אנחנו כבר מתרכזים במאמצים על מנת להעביר את הכספים לחודש הבא".

ההישג המדובר הוא הצלה אמיתית לעולם הישיבות, שמנהליו כבר איבדו תקווה כי תתבצע השלמת ההעברה התקציבית. בכך, משלים סגן השר יצחק כהן פעילות אינטנסיבית בחודשים האחרונים למען עולם התורה.

בשקט-בשקט, הוא מצליח להעביר סכומים אדירים לרווחת הציבור החרדי. את פועליו הוא מעדיף שלא לפרסם, מחמת עינא בישא, אך די בפרסומים המעטים בכדי להבין שהצבתו במשרד האוצר, הייתה לרווח והצלה ליהדות החרדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}