י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ירושלים, עירוב סביב לה

בעקבות המאבק על העירוב בשכונת יובל הוסכם: להכשיר עירוב בתוואי שיוסכם על כל הצדדים. אבל כעת מודיע מנכ"ל העירייה: כשעבודת תיקון העירוב ההיקפי סביב ירושלים תסתיים, העירוב של קרית יובל יוסר

מתקינים עירוב בירושלים
מתקינים עירוב בירושלים

עוד לפני המהומות המתוקשרות על חניוני העיר ירושלים, עסקו כלי התקשורת במאבקי העירוב בשכונת קרית יובל. במאבק על העירוב היו את כל המרכיבים היוצרים סיפור תקשורתי טוב: השתלטות חרדית, הפגנות, וכמובן פרופסור מכובד שמתגנב באישון ליל כדי לקרוע את חוטי העירוב.

לאחר מאבקים, הוסכם בין הצדדים להכשיר עירוב מסודר בתוואי שיוסכם על כל הצדדים. הסיכום היה כי העירוב הפיראטי שהוצב בשכונת קרית יובל - לא יוסר עד להסדרת העירוב החדש.

אך מתברר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

ביום חמישי האחרון אישרו חברי מועצת העיר בירושלים את הצעתו החדשה של מנכ"ל העירייה, יאיר מעיין, לפיה תוך חודשיים יסתימו עבודת תיקון העירוב ההיקפי סביב ירושלים. מיד לאחר גמר העבודות בעירוב ההיקפי, יוסר העירוב השכונתי של קרית יובל.

התקנת עירוב חדש? הצחקתם את מעיין.

רבני ארגון 'העירוב המהודר', הרב יעקב רוכמן והרב דוד איזנשטיין, שלחו מכתב לחברי מועצת העיר, בו הם טוענים כי ההסדר אליו חותר מעיין, הוא בניגוד לסיכומים מפורשים עם עיריית ירושלים. לטענתם, העירייה הבטיחה להסדיר עירוב בשכונת קרית יובל, ועכשיו מתנערת מהחלטתה, ומבקשת להסתפק בעירוב ההיקפי.

ההחלטה גורמת לזעם רב בקרב עסקני העירוב, אך לא נראה כי הפרת הסיכומים תצית אש בשכונה. התושבים החרדים מבינים כי מלחמות העירוב מזיקות להם בסופו של דבר, ובאם העירוב ההיקפי יסודר על הצד היותר טוב, הרי שכל הצדדים יצאו מרוצים.

גם במכתב שהחזיר יאיר מעיין לרבני העירוב המהודר, נכתב כי המהלך נעשה בהתיעצות עם כל הגורמים הרלונטיים, וכי הוא מקווה שהעירוב החדש יהווה הסדר שיניח את דעת הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}